Sökning: "advertising management"

Visar resultat 21 - 25 av 134 uppsatser innehållade orden advertising management.

  1. 21. Undersökning av digital marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Viktor Svedlund; [2020]
    Nyckelord :digitalisering; digital marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Företag står under ständig utveckling och en drivkraft att öka sin omsättning och stärka sitt varumärke. För att nå ut med sin produkt, tjänst eller kännedom om varumärket så marknadsför sig företag. LÄS MER

  2. 22. Hållbart företagsansvar inom kaffeindustrin? : Kafékedjan Wayne’s Coffees hållbarhetskommunikation till anställda och kunder

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Miljövetenskap

    Författare :Alva Engström; Sanella Brasneanu; [2020]
    Nyckelord :Sustainability; coffee industry; CSR; communication; Hållbarhet; kaffeindustri; CSR; kommunikation;

    Sammanfattning : Kaffeindustrin är en stor bidragande faktor till de livshotande miljöproblem jorden genomgår. Sverige är ett av de länder som dricker mest kaffe i världen, därmed undersöker denna studie hur en svensk kafékedja arbetar med CSR inom området kommunikation. LÄS MER

  3. 23. Online firestorm: Hot eller möjlighet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elsa Glans; Julia Karlsson; [2020]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; online firestorm; värderingsbaserad reklam; Hall; varumärkeskommunikation; kriskommunikation; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Existing research on online firestorms is usually based on the common assumpt- ion that the phenomenon poses a threat to brands, which at all costs need to be prevented, mitigated or eliminated. In this study we offer a different perspective of the preconceived notion of an online firestorm and argue that an online firestorm does not necessarily have to be counteracted, but rather can strengthen a brand. LÄS MER

  4. 24. The Future of Scent as Trademarks in the European Union - A comparative study of the challenges and possibilities for protection of olfactory signs in the European Union and the United States

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Robin Klingberg; [2019-06-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As the uses and functions of trademarks changes, the type of sign considered trademarks changes as well. Today, many would consider sound jingles or even colors as obvious choices in a successful marketing strategy. Though somewhat lurking in the shadows for at least three decades, olfactory signs have yet to reach their breakthrough. LÄS MER

  5. 25. Sexualisering av kvinnor i modereklam : en undersökande studie om konsumeternas attityd mot varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ebba Wingård; Monika Medjedovic; [2019]
    Nyckelord :women; objectification; sexualization; advertisement; brand; gender; kvinnor; objektifiering; sexualisering; reklam; varumärke; genus;

    Sammanfattning : Fokus ligger på modeinriktad reklam som analyseras enligt utvalda kriterier, vilket placerar studien inom ramarna för textilt management. Studien avser att introducera läsaren till ämnet genom att ge en bakgrund till det valda ämnet och att motivera relevansen av studien. LÄS MER