Sökning: "advertising system"

Visar resultat 1 - 5 av 91 uppsatser innehållade orden advertising system.

  1. 1. Tjejsnuset är det nya! : En kvalitativ studie om hur bilden av vitt snus konstrueras i samspel mellan media och unga vuxna, samt hur vitt snus kodas som manligt respektive kvinnligt.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elsa Widenström Findell; Silja Jóhannsdóttir; [2024]
    Nyckelord :Vitt snus; genus; reklam; konstruktion;

    Sammanfattning : The study aims to examine the construction of the image of white snus, specifically focusing on the growing trend of female snus use. The analysis will shed light on overall perceptions and attitudes towards white snus, along with its social construction among young adults. LÄS MER

  2. 2. Captivating Communication : The Swedish Prison and Probation Service’s Storytelling and Creation of Legitimacy

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionen

    Författare :Ella Wendt Höjer; [2024]
    Nyckelord :prison; cultural criminology; Nordic exceptionalism; legitimacy; Kriminalvården;

    Sammanfattning : The stories about prison are infinite, and ultimately affect our understanding of incarceration. Punishment and prison are also political, and the shape of the penal system is fundamentally different in different countries. LÄS MER

  3. 3. Upphovsrättens paradigmskifte i eran av den fjärde industriella revolutionen - En studie om metamorfos av upphovsmannarättens föremål och personlig integritet i ljuset av deepfakes

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Emilia Ahnborg; [2023]
    Nyckelord :förmögenhetsrätt; EU-rätt; immaterialrätt; upphovsrätt; personlig integritet; deepfakes; artificiell intelligens; musikindustrin; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In today's era, the fourth industrial revolution, we are facing a new technological reality. AI technology’s ability to, almost identically, simulate the voices of existing individuals in AI-generated works raises fundamental copyright issues about what should truly be protected by copyright. LÄS MER

  4. 4. Leaving Wonderland - An investigation of capitalist visual culture in public spaces through design in relation to female sexuality

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare :Gréta Balog; [2023]
    Nyckelord :capitalism; patriarchy; female sexuality; perfectionism; visual culture; public spaces; feminist design; critical design;

    Sammanfattning : Capitalist visual culture in public spaces have a significant impact on female sexuality by perpetuating unrealistic, sexualizing and objectifying representations of women. Visual media such as advertising, branding, and other forms of corporate messaging are used to promote the ideas and values of capitalism. LÄS MER

  5. 5. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emmy Bergman; Erica Drwiega; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; E-commerce; Machine learning; Deep learning; Natural language processing; Recommendation system; Chatbot; Artificiell intelligens; E-handel; Maskininlärning; Djupinlärning; Rekommendationssystem; Språkteknologi; Chatbot;

    Sammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER