Sökning: "advertorial"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet advertorial.

  1. 1. The Future of the New Media Economy : exploring the entangling identities of advertising and journalism professionals via the phenomenon of native advertising

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alicia Gant; [2018]
    Nyckelord :Marketization of Journalism; Native Advertising; Political Economy of Media; Democracy; Professional Identity; Interpretative Repertoires; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis explores the relationship between journalism and advertising from the individual professional’s perspective. In-depth qualitative interviews with a total of eleven individuals currently working in Sweden or Denmark as either journalists or advertising, marketing and public relations professionals have been conducted, in which native advertisements have been shown and discussed. LÄS MER

  2. 2. The fine line between journalism and advertising : A critical discourse study of ELLE.se’s use of advertorials and click-based content and an evolving hybrid genre

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Linnéa Ruiz Mutikainen; [2018]
    Nyckelord :Fairclough; Critical Discourse Analysis; advertorials; native; affiliate; fashion journalism; commercialism; hybrid genre;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore the expressions of a commercialising fashion journalistic genre by focusing on how ELLE.se, Sweden’s biggest online fashion platform, use advertorials and click-based content. LÄS MER

  3. 3. Icke Traditionell eller Traditionell Annonsering? En fråga om att vara premium eller lågpris

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustaf Delemark; Robin Westlund; [2017]
    Nyckelord :Signaling effects; traditional advertising; non-traditional advertising; brand attitude; purchase intention;

    Sammanfattning : Non-traditional advertising is growing in popularity due to an evolving marketing landscape where it is hard to reach the customers turning their backs to the advertising clutter. Advertising messages are practically everywhere ranging from your bus station all the way to your private cell phone. LÄS MER

  4. 4. Reklamspråk i kosttillskottsannonser : En argumentationsanalys och visuell textanalys av försäljningstekniker inom advertorial reklam

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sara Karlström; Johanna Sjöblom; [2016]
    Nyckelord :Content marketing; advertiorials; reklamspråk; visuell textanalys; argumentationsanalys;

    Sammanfattning : I denna uppsats kommer språket och innehållet i fyra kosttillskottsannonser undersökas och analyseras med hjälp av den visuella textanalysen och argumentationsanalysen. De fyra annonsernas utformning är annorlunda jämfört med det man anser vara traditionell reklam då de utformats att likna journalistiska artiklar. LÄS MER

  5. 5. Uppdrag gränser - en kvalitativ analys av textreklam i en kommesialiserad verklighet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anders Hagström; Daniel Kämäräinen; [2014-09-10]
    Nyckelord :credibility; journalism; commercialism; democracy; media; integrity; Advertorials; trovärdighet; kommersialism; demokrati; medier; integritet; Advertorials;

    Sammanfattning : This study was made with the incentive to find out the view on advertorials in Swedish press today. Our exploration of advertorials refers not only to adverts that look like editorial texts, as per the definition in the oxford dictionaries, but also to ways that editorial texts use an advertorial style or language similar to adverts. LÄS MER