Sökning: "aesthetic forms of expression"
Visar resultat 11 - 15 av 38 uppsatser innehållade orden aesthetic forms of expression.
11. Hur förskollärare ser på arbetet med estetiska uttrycksformer såsom bild, musik och drama i samband med barnens språkutveckling och kommunikation : En kvalitativ studie i Stockholms län
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
12. Att inkludera estetiska lärprocesser i svenskundervisning : Möjligheter och utmaningar ur lärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : The aim of this study is to deepen the knowledge about teachers’ attitudes towards aesthetic learning processes and how they, based on their perception of opportunities and obstacles, chose to include aesthetic elements in Swedish teaching. The study focused on the teachers’ perceptions, which means that the analysis of collected data material has a phenomenographic approach. LÄS MER
13. Dansundervisning på fritidshemmet : En kvalitativ studie om att dansa, vara med andra och lära sig så mycket mer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande; Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This study is about dance lessons at the after-school center and about how dance can contribute to fun-filled play, participation and the child´s development. The purpose of this essay is thus to explore how dance in a leisure pedagogical context can be developed and how children's participation can be promoted and how teaching dance at the leisure center can be made possible. LÄS MER
14. Estetiska lärprocesser och olika uttrycksformer : En policystudie om estetiska lärprocesser och uttrycksformer utifrån läroplanen och kursplaner i samhällsorienterande ämnen i årskurs F-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose with this study is to analyze and interpret the curriculum and through that highlight what opportunities the curriculum sets for the teachers to teach in accordance with aesthetic learning processes and different forms of expressions that’s a part of the lecture and the learning of the social studies subject in F-3. There is a lack of research on the aesthetic learning process and forms of expression linked to F-3 core subjects and almost no research linked to social studies. LÄS MER
15. Vi ville krossa fördomar - det var där allt började. : Poddar som medel för att utveckla normkritisk kunskap om dans.
Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : We wanted to break with prejudices- that´s where it all started.Podcast as a tool to develop a norm-critical pedagogy in dance education. This master thesis explores issues about academic dance education in the dynamic of a traditional and contemporary expectations in the discipline. LÄS MER