Sökning: "aesthetic"

Visar resultat 1 - 5 av 1217 uppsatser innehållade ordet aesthetic.

  1. 1. Bland protagonister och antagonister i ämnesplanerna för Gy 11. En jämförande rollanalys av gymnasiegemensamma och estetiska ämnen med teater i förgrunden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Pia Björnsdotter Edlund; [2022-02-16]
    Nyckelord :teater; protagonist; antagonist; estetiska ämnen; gymnasiegemensamma ämnen; kärnämnen; roll; figur; karaktär; agens; aktiva verb; handlande; Penka; Gy11;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how the aesthetic, non-compulsory subject Theater, is being presented in the Swedish National Agency for Education's steering documents (Skolverket, 2011), compared to the aesthetic, non-compulsory subjects Music and Art and to the compulsory upper secondary school subjects, formerly called "core subjects", English, History, Physical Education and Health, Mathematics, Science Studies, Religion, Civics and Swedish. This study aims to observe and clarify the Swedish National Agency for Education's character drawing of the various subjects. LÄS MER

  2. 2. Tankekollage som metod för lärande genom estetiska lärprocesser - en fallstudie där studenters erfarenheter av visuell gestaltning inom högre utbildning står i centrum

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Linda Baccstig; [2022-01-18]
    Nyckelord :aesthetic learning processes; visual methods; higher education; university; art based educational research; art education;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to further deepen the knowledge about the student experience of artistic visual methods applied in a university setting. The objective is also to explore the impact and contribution of aesthetic experiences and processes in higher education. LÄS MER

  3. 3. Worlding Communication: The Foregrounding of Novel Communication Barriers in Literature

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Serra Hughes; [2022]
    Nyckelord :novel communication barriers; Eric Hayot; novum; world literature; estrangement; metadiegetic structures; Jürgen Habermas; Darko Suvin; language; linguistic novelty;

    Sammanfattning : Novel communication barriers, innovative obstacles to mutual understanding that deviate from the norms of the actual world, are a recurring yet understudied presence in aesthetic worlds of all kinds. Some examples of this are Dana’s twentieth-century way of speaking that travels back in time with her in Kindred, or Americans under Japanese occupation struggling to speak through cultural and linguistic barriers in an alternate historical timeline in The Man in the High Castle, or the unique obstructions to communication in the alien encounters of Ursula Le Guin’s The Left Hand of Darkness or Ted Chiang’s “The Story of Your Life. LÄS MER

  4. 4. Barns kommunikation genom teckningar : En studie i hur bildsamtal med barn om deras teckningar kan påverka hur pedagoger förstår barns kommunikation genom teckningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Märta Ruus; [2022]
    Nyckelord :preschool; picture-talk; Semiotics; visual literacy; pictorial development; förskola; bildsamtal; Semiotik; visuell litteracitet; bildspråklig medvetenhet;

    Sammanfattning : Målet med denna studie är att ge insikt i hur barn kommunicerar genom sina teckningar och vilken nytta pedagoger kan få av bildsamtal med barn om deras teckningar för att verkligen förstå vad det är barnet vill kommunicera. Undersökningen gjordes i form av en kvalitativ webbenkät med kvantitativa inslag som skickats ut till ett urval av pedagoger. LÄS MER

  5. 5. Konst som förenar : Ett sätt att förändra världen?

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Annika Göth Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Participatory art; socially engaged art; vulnerability; spectator; plurality; aesthetic; resilience; JR; The Resilience of Ukraine; Hannah Arendt; ”thought-thing”; ”thought-train”; appearances; public space; hermeneutic; pre-understanding; analysis; collective; Deltagarbaserad konst; sårbarhet; betraktare; pluralism; estetik; återhämtning; JR; The Resilience of Ukraine; Hannah Arendt; tanketing; tanketåg; framträdande; offentliga rummet; hermeneutik; förförståelse; analys; kollektiva processer;

    Sammanfattning : This master thesis aims to investigate participatory art with focus on socially engaged art. The study is based on  Hannah Arendt’s theories of plurality, the public space and the work of art as a ”thought-thing” where the sensory experiences are central. LÄS MER