Sökning: "affärside tjänsteföretag"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden affärside tjänsteföretag.

  1. 1. Att kommunicera genom logotyp : ”The boobie necklace effect”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Alexandra Bylund; Louise Graham; [2018]
    Nyckelord :Service business; Service company; Service companies; Graphic profile; Graphic Charter; Logo; Colour; Typography; Symbols; Semiotics; Tjänsteföretag; Grafisk profil; Logotyp; Perception; Färg; Typografi; Symboler; Semiotik;

    Sammanfattning : Syfte: Att utformning av logotyp har stor vikt för företagets identitet är allmän känt, men detär minst lika viktigt för ett företag att ha en logotyp som kan förmedla deras budskap ut tillkonsument. Syftet med detta arbete blev därmed att analysera hur de atmosfäriska stimulivariabler,färg, typografi och symbol, påverkar konsumentens uppfattning av logotypensavsedda kundbudskap inom tjänsteföretag. LÄS MER

  2. 2. Att förändra och nyskapa : En fallstudie av Unionens förändringsarbete för att skapa nya mervärden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jessica Dahlin; [2011]
    Nyckelord :Trade unions; change; involvement; organization learning; innovation; total communication; business concept; added value; Fackförbund; förändring; involvering; inlärning; nyskapande; totalkommunikation; affärsidé; mervärde;

    Sammanfattning : Ett aktuellt exempel på en bransch i stort behov av förändring är fackförbunden, som kan liknas vid tjänsteföretag där service och utveckling blir allt viktigare för att attrahera medlemmar och skapa konkurrensfördelar. Att vara medlem i ett fackförbund har under en lång period varit en självklarhet för många förvärvsarbetare i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Ledarskapets betydelse för ett homogent varumärke : en studie av två tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Therese Arvidsjö; Carina Borg; Malin Jonasson; [2007]
    Nyckelord :personal; varumärke; intern marknadsföring; ledarskap; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Den ökade tjänstekonkurrensen har medfört att varumärket fått en allt större betydelse för ett företags framgång. I dagens tjänsteverksamhet handlar det om att skapa långsiktiga relationer med såväl medarbetare som kunder och det är medarbetarna som utgör den vitala rollen vid förmedlandet av varumärket. LÄS MER

  4. 4. Competitive IS/IT strategy : A qualitative study about IS/IT strategy and its influence on business strategy in small service enterprises

    Magister-uppsats, IHH, Informatik

    Författare :Robert Lindberg; Claes Brandt; [2006]
    Nyckelord :IS IT strategy; IS strategy; IT strategy; business strategy; small enterprises; service enterprises; business plan; IS IT-strategi; IS strategi; IT strategi; affärsstrategi; affärsplan; småföretag; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Information system (IS), in other words computerised programs and application that a company uses is a central part in its organisation. Information technology (IT) is the hardware and infrastructure that an IS uses. IS and IT is then related to each other and several use the term IS/IT to describe the two words. LÄS MER