Sökning: "affärskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet affärskommunikation.

  1. 1. A command-and-control malware design using cloud covert channels : Revealing elusive covert channels with Microsoft Teams

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Massimo Bertocchi; [2023]
    Nyckelord :Covert channel; Command and Control; Microsoft Teams; Detection; Hemlig kanal; ledning och kontroll; Microsoft Teams; upptäckt;

    Sammanfattning : With the rise of remote working, business communication platforms such as Microsoft Teams have become indispensable tools deeply ingrained in the workflow of every employee. However, their increasing importance have made the identification and analysis of covert channels a critical concern for both individuals and organizations. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation i Ledarskap på distans : en fallstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linus Strömberg; Jesper Persson; [2021]
    Nyckelord :Supervisor employee interaction; teleworking; COVID-19; Management styles; Pandemic; Workplace environment; Business communication; Communications; Homeworking; meeting; Digital leadership; Case study; Virtual leadership; Input process outcomes IPO model; Ledare medarbetare interaktion; Distansarbete; COVID-19; Ledarstilar; Pandemi; Arbetsmiljö; Affärskommunikation; Kommunikationer; Hemarbete; Möten; Digitalt ledarskap; Fallstudie; Virtuellt ledarskap; Input-Process-Outcome IPO modell;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att studera hur sättet att kommunicera mellan chef och medarbetare påverkats, där flertalet anställda till följd av COVID-19 fått ställa om och arbeta på distans. Metod: Studien är genomförd som en kvalitativ enfallsstudie med tvärsnittsdesign, på ett finansbolag beläget i Västra Götaland. LÄS MER

  3. 3. Function structure of business communication application on car machine : To increase work performance of employees

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :XIN JIANG; JUNDA LUAN; [2021]
    Nyckelord :Remote working; car; communication tools; need definition; function structure design; Fjärrarbete; bil; kommunikationsverktyg; behovsdefinition; design av funktionsstruktur;

    Sammanfattning : With the tendency of agile work space and remote working, the importance of communication tools, especially the computer-mediated ones, is highlighted in increasing employees’ overall work-performance. Car, as a place where people spend most of time, is somewhere business-related communication could be conducted. LÄS MER

  4. 4. "Jag försöker ju också sticka ut i den här massan" : En kvalitativ studie om journalistisk profilering och varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Linn Koch-Emmery; Martina Karpmyr; [2020]
    Nyckelord :profilering; varumärkesbyggande; journalistik; sociala medier; yrkesideal;

    Sammanfattning : Färre fasta anställningar har fått journalister att söka alternativa vägar och metoder för att överleva. Journalistyrket tangerar idag yrken som marknadsföring och affärskommunikation och på arbetsmarknaden premieras nya egenskaper som allt oftare går att kopplas till entreprenörskap. LÄS MER

  5. 5. BELF in the workplace: a linguistic ethnographic study : An observation of English as a lingua franca used by employees at a Swedish company

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Diana Frederiksen; [2014]
    Nyckelord :English as a lingua franca ELF ; Business English as a lingua franca BELF ; linguistic ethnography; social talk; international business communication; Engelska som lingua franca; affärsengelska; lingvistisk etnografi; internationell affärskommunikation;

    Sammanfattning : This paper was aimed at researching the use of English as a lingua franca (ELF) in a business context by the use of linguistic ethnography (LE). Previous research has been primarily either survey- or interview-based or strictly qualitative in its investigation. LÄS MER