Sökning: "affärsmässigt förtroende"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden affärsmässigt förtroende.

  1. 1. Identifiering och utvärdering av värdedrivare under komplexa tjänsteleveranser : En fallstudie av kollektivtrafikleveranserna vid Trafikförvaltningen, Region Stockholm

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Markus Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :value drivers; value factors; service deliveries; customer value; value in use; Värdedrivande faktor; värdedrivare; tjänsteleveranser; kundvärde; användningsvärde;

    Sammanfattning : Offentligt upphandlade tjänster omsätter omkring 800 miljarder SEK per år och står för omkring 20% av Sveriges BNP. Offentlig upphandling av tjänster står för omkring 43% av alla offentligt upphandlade affärer vilket gör upphandling av tjänster en vanligare typ av affär än upphandling av produkter. LÄS MER

  2. 2. CSR - en lönsam utmaning : Hur har begreppet CSR tolkats på företaget Saab?

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Maija Bigestans; Jenny Sävenstedt; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Behovet av ett gemensamt arbete för ett hållbart samhälle är idag mer påtagligt än någonsin. Begreppet CSR (Corporate Social Responsibility) förekommer ofta i diskussioner om vilken roll företag har i denna process. LÄS MER

  3. 3. Att upprätthålla samarbetsrelationer i ett destinationsnätverk - En studie om målsättningars, förtroendens och strukturens betydelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Charlotte Lundquist; Emma Nilsson; Jessica Westin; [2009]
    Nyckelord :interpersonellt förtroende; affärsmässigt förtroende; gemensamma målsättningar; destinationsnätverk; samarbetsrelationer; upprätthålla relationer; formell struktur; informell struktur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Att upprätthålla samarbetsrelationer i ett destinationsnätverk – En studie om målsättningars, förtroendens och strukturens betydelse. Universitet: Institutionen för Service Management, Lunds Universitet, Sverige. Kurs/Nivå: SMTX06, Kandidatuppsats 15 hp. LÄS MER