Sökning: "affärsområde strategi"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden affärsområde strategi.
1. CRM : Vilka faktorer har betydelse vid en implementering av CRM i B2B?
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : CRM-system är ett växande och lukrativt affärsområde, som genererar stora intäkter för företag verksamma inom en rad olika branscher globalt, i synnerhet branscher där kundfokus står i centrum. Att arbeta med kunden i fokus och att ha kunden som medskapare av värde, anses av många vara nödvändigt för att kunna möta en tilltagande global konkurrens. LÄS MER
2. Att lyckas med digitala säljstrategier inom svensk telekom
Master-uppsats, KTH/Organisation och ledningSammanfattning : I dagens värld där digital och teknisk utveckling rör sig snabbt tvingas företagen att skapa dynamiska affärsmodeller anpassande efter dynamiska marknadsförutsättningar. Kunderna blir allt mer digitala, förväntar sig realtidstjänster och är mindre öppna för komplikationer. LÄS MER
3. En studie om GIS-dokumentation iTrollhättan Energi AB - Affärsområde Vatten : Införande, behov och utveckling
M1-uppsats, Avd för elektro, lantmäteri och naturvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att ge en överblick på hur man inför GIS i en verksamhet och vad för dokumentationsbehov och hur utvecklingsmöjligheterna ser ut hos Trollhättan energi affärsområde Vatten. Insamlandet av fakta gjordes med intervjuer och litteraturstudier. LÄS MER
4. Att växa med knappa resurser - en fallstudie av Mobergs
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur mindre företag kan utveckla sin verksamhet trots knappa resurser. Vidare syftar uppsatsen till att skapa en generell utvärderingsmall som företag liknande fallföretaget kan använda sig av vid en verksamhetsanalys. LÄS MER
5. Balanserat styrkort : Att förmedla vision och strategier inom divisionen för flygtrafiktjänst vid svenska Luftfartsverket
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : The purpose of this essay is to investigate how well vision and strategies communicates from division level to underlying business unit levels with focus on the Balanced Scorecard Concept. The investigation was carried out within the ANS division and two of its underlying business units at the LFV Group (Swedish Airports and Air Navigation Services). LÄS MER