Sökning: "affärsprocesser"

Visar resultat 11 - 15 av 118 uppsatser innehållade ordet affärsprocesser.

  1. 11. FinTech och den svenska banksektorn : En kvalitativ studie om FinTech utvecklingens inverkan i de svenska storbankerna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Antoinette Moussally; Daniella Zanbil; [2022]
    Nyckelord :API; Cyberrisker; Digitalisering; Finansiella aktörer; FinTech; FinTechföretag; PSD2; Samarbete; Tredjepartsaktör;

    Sammanfattning : Digitalization is a comprehensive area today that is constantly evolving, with the aim of streamlining business processes to promote both individuals and companies. In line with today's ongoing development of digitalization, the growth of FinTech has had a major impact in the banking sector. LÄS MER

  2. 12. Vad menas med begreppet digitalisering? : En kvalitativ fallstudie om digitalisering och dess effekter inom fastighetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ailina Li; [2022]
    Nyckelord :digitization; digitalisation; digital transformation; real estate industry; Digitisering; digitalisering; digital transformation; fastighetsbransch;

    Sammanfattning : Fastighetsbranschen har generellt sett inte varit i samma digitala utvecklingsfas som hos andra branscher. Implementering av digitala teknologier har gått mycket långsammare. Sedan Covid-19 pandemins intåg har fastighetsbolagen behövt utveckla digital teknologi i en betydligt snabbare takt. LÄS MER

  3. 13. Transformation till smarta fartyg : Hur ska smarta fartyg förvaltas, implementeras och underhållas under dess livscykel? Vad innebär det digitala transformationen organisatoriskt?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Victoria Njie; Rick Olsson; [2021-11-24]
    Nyckelord :Digital transformation; Autonoma fartyg; fjärrstyrda fartyg; Management; Förändringsledning; Kompetensutveckling; Digitalisering av sjöfarten;

    Sammanfattning : Forskningsområdet i studien innefattar autonoma och fjärrstyrda fartyg med eller utan sjöfarare, där fartygen styrs utan eller till en viss grad på en Remote Control Center (RCC). I studien går dessa under benämningen ”autonoma fartyg”. LÄS MER

  4. 14. Utmaningar vid implementering av RoboticProcess Automation : En studie om vilka utmaningar som RPA-leverantörerkan ställas inför vid implementering av RPA

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Erik Blomberg; Pontus Andersson; [2021]
    Nyckelord :Robotic Process Automation; RPA; RPA implementation; RPA supplier; challenges; Robotic Process Automation; RPA; RPA-implementation; RPA-leverantör; utmaningar;

    Sammanfattning : Organisationer blir allt mer beroende av digitala lösningar i den dagliga verksamheten för att upprätthålla konkurrensen gentemot andra företag. Under en längre tid har organisationer implementerat Enterprise Resource Planning (ERP) system för att effektivisera verksamheterna och öka konkurrensfördelarna. LÄS MER

  5. 15. A Cloud-based Business Process Automation Platform for Customer Interaction : Research, development, integration, deployment and test of a Business Process Automation platform to manage company customer relations through the cloud.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nicola Fiorello; [2021]
    Nyckelord :Business process management; Cloud deployment; Smart customer interaction.; Distribuzione su cloud; Gestione di processi aziendali; Interazione intelligente con i clienti.; Affärsprocesshantering; molndistribution; smart kundinteraktion.;

    Sammanfattning : Customer relationship management is a crucial point of many businesses, and is often characterized by repetitive and monotonous actions carried out by operators. The evolution of technology, in this regard, is leading to a highly multi-channel scenario, where the entire history of interactions between the company and the customer is fragmented across different services and communication tools. LÄS MER