Sökning: "affärsprocesser"
Visar resultat 11 - 15 av 118 uppsatser innehållade ordet affärsprocesser.
11. FinTech och den svenska banksektorn : En kvalitativ studie om FinTech utvecklingens inverkan i de svenska storbankerna
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitalization is a comprehensive area today that is constantly evolving, with the aim of streamlining business processes to promote both individuals and companies. In line with today's ongoing development of digitalization, the growth of FinTech has had a major impact in the banking sector. LÄS MER
12. Vad menas med begreppet digitalisering? : En kvalitativ fallstudie om digitalisering och dess effekter inom fastighetsbranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Fastighetsbranschen har generellt sett inte varit i samma digitala utvecklingsfas som hos andra branscher. Implementering av digitala teknologier har gått mycket långsammare. Sedan Covid-19 pandemins intåg har fastighetsbolagen behövt utveckla digital teknologi i en betydligt snabbare takt. LÄS MER
13. Transformation till smarta fartyg : Hur ska smarta fartyg förvaltas, implementeras och underhållas under dess livscykel? Vad innebär det digitala transformationen organisatoriskt?
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Forskningsområdet i studien innefattar autonoma och fjärrstyrda fartyg med eller utan sjöfarare, där fartygen styrs utan eller till en viss grad på en Remote Control Center (RCC). I studien går dessa under benämningen ”autonoma fartyg”. LÄS MER
14. Utmaningar vid implementering av RoboticProcess Automation : En studie om vilka utmaningar som RPA-leverantörerkan ställas inför vid implementering av RPA
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Organisationer blir allt mer beroende av digitala lösningar i den dagliga verksamheten för att upprätthålla konkurrensen gentemot andra företag. Under en längre tid har organisationer implementerat Enterprise Resource Planning (ERP) system för att effektivisera verksamheterna och öka konkurrensfördelarna. LÄS MER
15. A Cloud-based Business Process Automation Platform for Customer Interaction : Research, development, integration, deployment and test of a Business Process Automation platform to manage company customer relations through the cloud.
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Customer relationship management is a crucial point of many businesses, and is often characterized by repetitive and monotonous actions carried out by operators. The evolution of technology, in this regard, is leading to a highly multi-channel scenario, where the entire history of interactions between the company and the customer is fragmented across different services and communication tools. LÄS MER