Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 147 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Marknadsföringsbyrån i digital förändring : En kvalitativ studie om hur digital teknologi påverkar affärsrelationen mellan marknadsföringsbyrå och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Lindberg; Ella Persson; [2024]
    Nyckelord :affärsrelationer; marknadsföringsbyrå; digital teknologi; AI; förändring;

    Sammanfattning : Den digitala teknologins inverkan på affärsrelationer har främst studerats inom tillverkningsindustrin och det finns begränsad forskning om ämnet inom andra branscher. En bransch som influerats mycket av digital teknologi är marknadsföringsbranschen där marknadsföringsbyrån och kunden är centrala aktörer. LÄS MER

  2. 2. Affärsrelationer i en digital värld : En kvalitativ studie om konsten att upprätthålla digitala affärsrelationer inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Wilma Mattsson; Linnea Leppämäki; [2023]
    Nyckelord :Business Relations; B2B; Digital Tools; Communication; Affärsrelationer; B2B; Digitala Verktyg; Kommunikation;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to create an understanding of the importance of digital tools in B2B (Business-to-Business) operations and how the new digital world has changed the attitude of all actors toward digital customer relations. The study is based on theories in relationship marketing, communication, digital tools, and direct and digital marketing. LÄS MER

  3. 3. I don’t wanna lose you : Drivkrafter till leverantörsattraktivitet i olika faser av affärsrelationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felix Thulinsson; Niclas Söderlund; Joel Thyberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att se hur drivkrafter till leverantörsattraktivitet skiljer sig mellan olika faser av affärsrelationer. Denna studie tar avstamp i tidigare forskning genom att sammanföra en model över kund- och leverantörsrelationers faser med ett ramverk över underliggande drivkrafter till leverantörsattraktivitet, detta för att undersöka hur olika drivkrafter skiljer sig mellan olika relationsfaser. LÄS MER

  4. 4. Kulturella utmaningar vid internationella affärsrelationer : En kvalitativ studie som undersöker svenskars upplevelser av brasiliansk affärskultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Evgenija Andonova; Isabella Liborio Åkerström; [2023]
    Nyckelord :Internationella affärsrelationer; Kulturdimensioner; Kultur; Affärskultur; Nätverk; Psykiskt avstånd.;

    Sammanfattning : International business relationships provide an opportunity for companies to expand and grow in foreign markets, however it is not always easy to collaborate and create long-term relationships with international partners when challenges arise along the way. The purpose of the study is to increase the understanding of cultural challenges in an international business relationship, with the following question; what cultural challenges do Swedes experience in their international business relationships with partners from Brazil and how can these cultural challenges be handled? This work has a theoretical frame of reference based on three theories: Hofstede's cultural dimensions, psychic distance and the network model. LÄS MER

  5. 5. Affärsrelationer i en företagsrekonstruktion : En studie om hur kommunikation inom affärsrelationer hanteras under en företagsrekonstruktion

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Lindberg; Johanna Lundström; Arvid Zetterberg; [2023]
    Nyckelord :Företagsrekonstruktion; affärsrelation; kommunikation; modalitet; innehåll; frekvens;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ett företag som genomgår en företagsrekonstruktion hanterar kommunikation inom sina affärsrelationer. För ett företag med bristande lönsamhet kan en företagsrekonstruktion ses som ett alternativ till konkurs, om det finns en tro på att företaget kan bli lönsamt igen. LÄS MER