Sökning: "affärsrelationer"
Visar resultat 11 - 15 av 147 uppsatser innehållade ordet affärsrelationer.
11. Att reparera relationen efter en mediekris : En kvalitativ studie om dyadiska affärsrelationer inom kooperativet Arla
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hur lyckas Arla, trots att de är ett företag med erfarenhet av flera kriser, bevara starka relationer till sina leverantörer? Denna studie undersöker hur en affärsrelation mellan två parter repareras efter en kris, och till vilken grad uppsägningskostnader påverkar åtagande i fallet Arla. För att undersöka detta tar studien avstamp i den mediekris som drabbade Arla som utspelade sig i Hälsingland under januari 2020. LÄS MER
12. Influerares påverkan i affärsnätverk : En kvalitativ studie om influerarsamarbetens sekundära effekter på affärsrelationer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Influerarmarknadsföring är en förhållandevis ny form av digital marknadsföring som innebär samarbeten mellan företag och influerare. Studien utforskar influerare som en nätverksaktör, där samarbetet betraktas som en affärsrelation. LÄS MER
13. Digitaliseringens påverkan på affärsrelationer : En kvalitativ studie om konflikter och förändring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Kunskap om vad som händer med affärsrelationer när två företag inte är överens om den digitala anpassningen saknas. Syftet med uppsatsen är därför att fördjupa förståelsen för digitaliseringens, och den efterföljande konfliktens, påverkan på affärsrelationer. LÄS MER
14. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER
15. Relationsskapande möten : vad skogsägare förväntar sig i möten med virkesköpare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Forest Resource ManagementSammanfattning : Med högre efterfrågan på skogsråvara ökar konkurrensen på inom skogsbranschen. Svenska skogsbolag är beroende av privata skogsägare för att kunna tillgodose tillräcklig mängd råvara till sina industrier. LÄS MER