Sökning: "affärsrelationer"

Visar resultat 11 - 15 av 147 uppsatser innehållade ordet affärsrelationer.

  1. 11. Att reparera relationen efter en mediekris : En kvalitativ studie om dyadiska affärsrelationer inom kooperativet Arla

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Paulina Graf; Agnes Törnerud; [2023]
    Nyckelord :Dyadiska affärsrelationer; reparering; kris; relationsstyrka; åtagande; uppsägningskostnader; beroendeställning;

    Sammanfattning : Hur lyckas Arla, trots att de är ett företag med erfarenhet av flera kriser, bevara starka relationer till sina leverantörer? Denna studie undersöker hur en affärsrelation mellan två parter repareras efter en kris, och till vilken grad uppsägningskostnader påverkar åtagande i fallet Arla. För att undersöka detta tar studien avstamp i den mediekris som drabbade Arla som utspelade sig i Hälsingland under januari 2020. LÄS MER

  2. 12. Influerares påverkan i affärsnätverk : En kvalitativ studie om influerarsamarbetens sekundära effekter på affärsrelationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tilde Bergman; Pontus Jönsson; [2023]
    Nyckelord :influencer; influencer marketing; influerare; influerarmarknadsföring; digital marknadsföring; affärsrelation; affärsnätverk; sekundära effekter;

    Sammanfattning : Influerarmarknadsföring är en förhållandevis ny form av digital marknadsföring som innebär samarbeten mellan företag och influerare. Studien utforskar influerare som en nätverksaktör, där samarbetet betraktas som en affärsrelation. LÄS MER

  3. 13. Digitaliseringens påverkan på affärsrelationer : En kvalitativ studie om konflikter och förändring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Theo Alksnis; Rasmus Hansson; [2023]
    Nyckelord :affärsrelationer; digitalisering; konflikt; ARA-modellen; företag-till-företag;

    Sammanfattning : Kunskap om vad som händer med affärsrelationer när två företag inte är överens om den digitala anpassningen saknas. Syftet med uppsatsen är därför att fördjupa förståelsen för digitaliseringens, och den efterföljande konfliktens, påverkan på affärsrelationer. LÄS MER

  4. 14. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elin Adolfsson; Ida Kucera; [2023]
    Nyckelord :B2B; inter-organizational; trust; business relationships; social media; transparency; trust creation; trust maintenance; trust destruction; B2B; interorganisatorisk; förtroende; affärsrelationer; sociala medier; transparens; skapa förtroende; underhålla förtroende; förstöra förtroende;

    Sammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER

  5. 15. Relationsskapande möten : vad skogsägare förväntar sig i möten med virkesköpare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Författare :Anna Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Privata skogsägare; virkesköpare; kundmöten; tjänstekvalitet; relationsmarknadsföring; långvariga affärsrelationer;

    Sammanfattning : Med högre efterfrågan på skogsråvara ökar konkurrensen på inom skogsbranschen. Svenska skogsbolag är beroende av privata skogsägare för att kunna tillgodose tillräcklig mängd råvara till sina industrier. LÄS MER