Sökning: "affärsrelationer"

Visar resultat 21 - 25 av 147 uppsatser innehållade ordet affärsrelationer.

  1. 21. Det digitala mötets påverkan på affärsrelationer i konsultbranschen. En flerfallsstudie om det digitala mötets påverkan på konsultföretags uppbyggnad och upprätthållande av affärsrelationer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonatan Svanberg; Emil Landén; [2021-11-24]
    Nyckelord :Affärsrelationer; Digitala Möten; Engagemang; Tillit; Kommunikation; ; Institutionalisering;

    Sammanfattning : Under covid-19-pandemin har företag behövt kommunicera digitalt med sina kunder. Eftersom konsultbranschen kännetecknas av intensiva mötesdagar är det en industri som till hög grad har upplevt denna förändring. Det är därmed relevant att undersöka hur den digitala kommunikationen har påverkat konsultföretagens affärsrelationer. LÄS MER

  2. 22. Utveckling av samverkansprojekt i entreprenadorganisationer : Definitioner, affärsmodeller och lärande

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Joel Portinson; Laura Lagerfeldt; [2021]
    Nyckelord :Partnering; collaboration; knowledge feedback; Knowledge Governance; project-based organisation; construction industry; building and infrastructure; Samverkan; partnering; samarbete; kunskapsåterföring; Knowledge Governance; projektbaserade organisationer; byggindustrin; Hus och Anläggning;

    Sammanfattning : Samverkan har internationellt uppmärksammats som en lösning på de utmaningar byggindustrin möter. Utmaningar har tidigare belysts som komplexa processer och idag finns en utveckling där projekten är både större och mer komplicerade, vilket kräver en bättre koordinering av resurser. LÄS MER

  3. 23. Sponsringens effekter : Utifrån investeringar i SHL-arenor

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jonas Petersson; Marcus Pfeiff; [2021]
    Nyckelord :Sponsring; investering;

    Sammanfattning : Studien syftar till att beskriva företags syn på idrottssponsring och hur effekterna av den mäts och värderas. Studien syftar även till att beskriva sponsorers och rättighetsinnehavares syn på problematiken kring att sätta ett monetärt värde på de immateriella effekterna sponsringen bidrar med. LÄS MER

  4. 24. Affärsrelationen mellan tillverkare & återförsäljare : Ur tillverkarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Lisa Berg; Linnea Petersson; [2021]
    Nyckelord :business relationships; manufacturers; retailers; trust; affärsrelationer; tillverkare; återförsäljare; tillit;

    Sammanfattning : Titel: Affärsrelationen mellan tillverkare och återförsäljare: ur tillverkarens perspektiv Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi inriktning affärsrelationer, 15 hp Författare: Lisa berg & Linnea Petersson Datum: 2021-05-24 Nivå: Kandidatuppsats Handledare: Svante Andersson Examinator: Klaus Solberg Problemformulering: Hur ser förtroendet ut inom affärsrelationen mellan tillverkare ochåterförsäljare inom den konkurrensutsatta möbel och inredningsbranschen, utifrån tillverkaresperspektiv? Syfte: Syftet med denna uppsats är att belysa och få djupare förståelse kring hur förtroendetser ut mellan tillverkare och återförsäljare inom den skandinaviska möbel ochinredningsbranschen. Förtroende är en av alla byggstenar i samtliga relationer men styrkan itillit och förtroende kan variera över tid. LÄS MER

  5. 25. En kvalitativ studie om kreditgivning, redovisning och förtroende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Pavlos Giagouris; Julia Martinsson; [2021]
    Nyckelord :trust; credit granting; accounting; conservatism; prudence; lending technologies; förtroende; kreditgivning; redovisning; konservatism; försiktighet; utlåningstekniker;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kreditgivare är en av företagets viktigaste intressenter och de använder redovisning som informationskälla. Vilken information de grundar sitt beslut i och hur de använder redovisning har dock ändrats de senaste decennierna. Likaså har redovisningen i sig utvecklats då den för större företag blivit mindre konservativ. LÄS MER