Sökning: "affärsrelationer"

Visar resultat 6 - 10 av 147 uppsatser innehållade ordet affärsrelationer.

  1. 6. Sociala medier ur ett B2B-perspektiv : En kvalitativ studie om sociala medieplattformars roll för SME:s utveckling av affärsrelationer på utländska marknader

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jamila Askar; Mostafa Khavari; [2023]
    Nyckelord :Sociala medieplattformar; Facebook; Instagram; LinkedIn; B2B; Relationer; Nätverk; Ties; Internationalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är ett centralt fenomen för vår samtid där framväxten av digitala plattformar bland annat påverkat hur företag interagerar med varandra. Syftet med denna studie är att undersöka om skapandet av nya relationer mellan företag underlättas genom användandet av sociala medieplattformar, samt vilken typ av relation som dessa plattformar ger upphov till. LÄS MER

  2. 7. Negativa spänningar! En kvalitativ studie av affärsrelationer efter implementeringen av miljöledningssystem

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Fonad; Jacob Liss; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka negativa spänningar som kan uppstå iaffärsrelationer vid införandet av ett miljöledningssystem i ett företag, och hur de kan uppstå.Tillämpningen av hållbara strategier kan visa sig ha negativa effekter på affärsnätverk, vilketpå lång sikt kan skada, försvåra eller till och med bryta affärsrelationer. LÄS MER

  3. 8. I skottlinjen av medial kritik : En kvalitativ studie om medial kritiks påverkan på affärsrelationer i en triadisk kontext

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tyra Nilsson; Jasmin Zarei; [2023]
    Nyckelord :Triad; triadisk affärsförbindelse; affärsrelationer; matleveransföretag; medial kritik; förändring;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur medial kritik påverkar affärsrelationer i en triadiskkontext. Detta undersöktes genom fyra fallstudier där ett matleveransföretag agerar somleverantör, en restaurang som köpare och en slutanvändare som konsument. LÄS MER

  4. 9. Fastighetsmäklarens optimala förhållningssätt för framgångsrika intagsmöten: en studie av fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Sofia Madsen; Daniella Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; bostadsköp; säljteknik; big five; intagsmöte.;

    Sammanfattning : SammanfattningTitel: Fastighetsmäklarens optimala förhållningssätt för framgångsrika intagsmöten. Nivå: Kandidatuppsats i Fastighetsvetenskap med inriktning på fastighetsförmedling vid Malmö Universitet. LÄS MER

  5. 10. Building Trust in Mergers and Acquisitions : An Exploration of Key Factors

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Azmain Alam; Hanna Torany; [2023]
    Nyckelord :Mergers and acquisitions M A ; Trust; Decentralization; Centralization; Agency theory; Social Capital; Information Asymmetry; Institutional theory; Sammanslagningar och förvärv M A ; Tillit; Decentralisering; Centralisering; Agency teori; socialt kapital; informationsasymmetri; institutionell teori;

    Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) have been widely used as a key strategy for achieving corporate growth and market expansion. However, due to their complex and challenging nature, more than 60% of M&A transactions fail to create value and capture synergies. LÄS MER