Sökning: "affärssystem marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden affärssystem marknadsföring.

  1. 1. Marknadsföring inom outdoorbranschen & hur den påverkar vår förmåga att uppfylla hållbarhetsmålen.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekoteknik och hållbart byggande

    Författare :Magnus Sellberg; [2016]
    Nyckelord :Konsumtion; miljö; marknadsföring; rekyleffekt;

    Sammanfattning : Vårt sätt att producera och konsumera produkter idag är en starkt bidragande orsak till alla de miljöproblem som världen upplever. Outdoorbranschen är inget undantag, detta trots att det är en bransch som är direkt eller indirekt beroende av naturen och vad den har att erbjuda. LÄS MER

  2. 2. Utmaningar och möjligheter med efterfrågestyrd logistik : En fallstudie inom mejeribranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Peer Dahlgren; Lindsjö Jonna; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Genom supply chain managements utveckling på 90-talet har logistiken förbättrats både inom forskningen och i praktiken från att traditionellt beröra lager och transport till att bli ett strategiskt viktigt konkurrensmedel. Under början på2000-talet inträffade ett skifte inom supply chain management som har skapat ett ökat intresse inom forskningssfären. LÄS MER

  3. 3. Att marknadsföra IT med IT : – Utmaningarna med att som svenskt IT-konsultföretag marknadsföra och sälja tjänster med stöd av interna IT-system

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elin Bremstedt Pedersen; [2015]
    Nyckelord :IT; IT-system; CRM-system; Marknadsföring; E-marknadsföring; Sociomaterialitet;

    Sammanfattning : I den här magisteruppsatsen undersöker jag hur ett svenskt IT-konsultföretag använder sitt interna IT-system för att marknadsföra och sälja de IT-baserade konsulttjänster som företaget erbjuder, det vill säga konsultbemanning till olika IT-projekt såsom implementering eller uppgradering av affärssystem. Med marknadsföring menar jag exempelvis proaktiva aktiviteter för att stärka varumärket och med försäljning menar jag till exempel merförsäljning på redan befintliga kunder. LÄS MER

  4. 4. Konstruktörers syn på trä som konstruktionsmaterial : utbildning och information

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Anders Gräns; [2015]
    Nyckelord :industriellt byggande; flervåningshus; konstruktörer; trä; utbildning; industrial construction; multi-story buildings; structural engineers; wood; education;

    Sammanfattning : Den svenska byggindustrin är en traditionsbunden sektor där flervåningshus med stomme i trä är en relativt ny företeelse. Sedan 1994 då nya bygg- och konstruktionsregler infördes har tekniken för att bygga hus i trä med fler än två våningar, utvecklats till en väl fungerande industriell process. LÄS MER

  5. 5. Affärssystems relation till organisationsprocesser : Utvecklandet av ett ramverk för processförbättring

    Kandidat-uppsats, Informatik

    Författare :Oscar Svensson; Patrik Gunnarsson; [2013]
    Nyckelord :affärssystem; processer; process; ramverk; processförbättring; relation;

    Sammanfattning : I denna uppsats utvecklar vi ett ramverk för verksamhetsförbättring genom attvisa på att vid organisering av en verksamhet strävar organisationer efter att uppnå flexibilitet och stabilitet. Flexibilitet syftar till förmågan att vara lättföränderlig, att kunna anpassa sig till nya situationer. LÄS MER