Sökning: "affection value"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden affection value.

  1. 1. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karl Sedeborn Holst; Agnes Ottander; [2023]
    Nyckelord :Consumer behaviour; sustainability; individual-focused advisory consumption; PSS; Konsumentbeteende; hållbarhet; individfokuserad rådgivande konsumtion; PSS;

    Sammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER

  2. 2. Keeping Up With The Heritage : An exploration of consumers emotional connections to heritage luxury fashion brands on Instagram

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathana Kauffmann; Fiona Byrne; Edith Andersson; [2022]
    Nyckelord :Brand Love; Brand Heritage; Luxury Fashion; Emerging Consumers; Visual Methods;

    Sammanfattning : Purpose The aim of this master’s thesis is to gain in-depth insight into the emotional connections of consumers to the brand heritage of luxury fashion brands. Another aim of the paper is to investigate how brand love is enriched by the communication of brand heritage dimensions on Instagram. LÄS MER

  3. 3. Hockeykillar och hästtjejer: identitet och könsnormer i elevers visuella kulturer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Johan Rosén; Anja Skog; [2022]
    Nyckelord :bildundervisning; elevers visuella kulturer; femininitet; könsnormer; maskulinitet; visuell kultur;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to make a contribution of knowledge about students’ visual cultures and what possibilities and limitations they might pose in visual art education. Semi-structured interviews were conducted with 15-year-old students, which resulted in empirical data consisting of transcriptions of two interviews concerning the visual cultures of ice hockey and horseback riding. LÄS MER

  4. 4. Hur skönhetsinfluencers skapar interaktion genom Instagraminlägg : En studie av bild-, inläggs- och interaktionsvariablers påverkan på interaktion- och affektionsvärde

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Natalie Kristiansen; Linn Fernebrand; [2021]
    Nyckelord :Social media influencer; Instagram; marketing communication; social media marketing; interaction; affection; Social media influencer; Instagram; marknadskommunikation; sociala media marknadsföring; interaktion; affektion;

    Sammanfattning : I det ständigt förändrande digitala landskapet har det för företag växt fram nya möjligheter för marknadskommunikation och sociala media marknadsföring (SMM) har blivit en stor del av företags marknadsstrategier. En växande trend är att använda sociala media influencers (SMI) för exempelvis reklamsamarbeten eller varumärkesexponering. LÄS MER

  5. 5. NÄR DIGITALA SPEL BLIR KULTURARV

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Mulin Persson; [2020]
    Nyckelord :kulturentreprenörskap; spel; kulturarv;

    Sammanfattning : In this essay I’ve had the purpose of examining if digital games are cultural heritage, to my aid I’ve had questions redarding if it’s important that games are based on reality, what cultural heriage is and what the process for becoming a heritage looks like. I’ve used texts that describe cultural heritage and the process, theories about gamification where games illustrate stories that carry our identitites, image analysis focusing on games that are based on reality, and storytelling based on what values are created and the purpose of said storytelling. LÄS MER