Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER
2. Hur skönhetsinfluencers skapar interaktion genom Instagraminlägg : En studie av bild-, inläggs- och interaktionsvariablers påverkan på interaktion- och affektionsvärde
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : I det ständigt förändrande digitala landskapet har det för företag växt fram nya möjligheter för marknadskommunikation och sociala media marknadsföring (SMM) har blivit en stor del av företags marknadsstrategier. En växande trend är att använda sociala media influencers (SMI) för exempelvis reklamsamarbeten eller varumärkesexponering. LÄS MER
3. DEN EMOTIONELLA TEXTILEN En kvalitativ studie av känslor vid återbruk av textilier med affektionsvärde
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : Research shows that people tend to save textiles that hold special meaning and sentimental value. This study aims to find out how it feels to reuse those affective textiles. To examine this, I shared a questionnaire in different groups on Facebook. LÄS MER
4. När konsumenten sätter priset : En studie om prissättning på C2C-marknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det har genom åren bedrivits en mängd forskning kring prissättning på marknaden där företag är den säljande parten. Den idag växande andrahandsmarknaden, där konsumenter innehar rollen som säljare, har helt exkluderats från forskning kring prissättning. LÄS MER
5. Låt mig åldras, ge mig en själ
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Projektet har handlat om hur man skapar produkter som uppmanar till långvarig användning, med syftet att påverka människors konsumtionsvanor samt förhållningssätt till sina produkter. Genom litteraturstudier och en enkätundersökning fanns att produkter med affektionsvärde var det som användaren värderade högst, det var också detta värde som var svårast för en designer att påverka. LÄS MER