Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karl Sedeborn Holst; Agnes Ottander; [2023]
    Nyckelord :Consumer behaviour; sustainability; individual-focused advisory consumption; PSS; Konsumentbeteende; hållbarhet; individfokuserad rådgivande konsumtion; PSS;

    Sammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER

  2. 2. Hur skönhetsinfluencers skapar interaktion genom Instagraminlägg : En studie av bild-, inläggs- och interaktionsvariablers påverkan på interaktion- och affektionsvärde

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Natalie Kristiansen; Linn Fernebrand; [2021]
    Nyckelord :Social media influencer; Instagram; marketing communication; social media marketing; interaction; affection; Social media influencer; Instagram; marknadskommunikation; sociala media marknadsföring; interaktion; affektion;

    Sammanfattning : I det ständigt förändrande digitala landskapet har det för företag växt fram nya möjligheter för marknadskommunikation och sociala media marknadsföring (SMM) har blivit en stor del av företags marknadsstrategier. En växande trend är att använda sociala media influencers (SMI) för exempelvis reklamsamarbeten eller varumärkesexponering. LÄS MER

  3. 3. DEN EMOTIONELLA TEXTILEN En kvalitativ studie av känslor vid återbruk av textilier med affektionsvärde

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Linda Jansson; [2019-06-25]
    Nyckelord :affective textile; reusing textile; sustainable textile; textilt återbruk; affektionsvärde;

    Sammanfattning : Research shows that people tend to save textiles that hold special meaning and sentimental value. This study aims to find out how it feels to reuse those affective textiles. To examine this, I shared a questionnaire in different groups on Facebook. LÄS MER

  4. 4. När konsumenten sätter priset : En studie om prissättning på C2C-marknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emilia Dahlberg Bielawska; Anton Lööf; [2014]
    Nyckelord :Prissättning; prissättningsstrategi; kostnadsbaserad prissättning; konkurrensbaserad prissättning; kundbaserad prissättning; andrahandsmarknad; C2C-marknad;

    Sammanfattning : Det har genom åren bedrivits en mängd forskning kring prissättning på marknaden där företag är den säljande parten. Den idag växande andrahandsmarknaden, där konsumenter innehar rollen som säljare, har helt exkluderats från forskning kring prissättning. LÄS MER

  5. 5. Låt mig åldras, ge mig en själ

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Louisa Szücs Johansson; [2011]
    Nyckelord :konsumtion; produktlivslängd; affektionsvärde; möbeldesign; matbord; pall;

    Sammanfattning : Projektet har handlat om hur man skapar produkter som uppmanar till långvarig användning, med syftet att påverka människors konsumtionsvanor samt förhållningssätt till sina produkter. Genom litteraturstudier och en enkätundersökning fanns att produkter med affektionsvärde var det som användaren värderade högst, det var också detta värde som var svårast för en designer att påverka. LÄS MER