Sökning: "affektiv lojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden affektiv lojalitet.

  1. 1. "En av de stora drakarna" : En netnografisk studie om kundlojalitet hos researrangörer på Facebook

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Fredrika Hallberg; Jacob Palm; Shan Mrridol Waliullah; [2020]
    Nyckelord :Tour operators; followers; customer loyalty; e-loyalty; Facebook; social platforms; Researrangörer; följare; kundlojalitet; e-lojalitet; Facebook; sociala kanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka följares attityder mot Ving, TUI och Apollos inlägg på Facebook och hur de tolkas utifrån kundlojalitet och e-lojalitet. Det undersöks även hur researrangörer uttrycker lojalitet via deras facebooksida. LÄS MER

  2. 2. "Man måste ha skinn på näsan" : En kvalitativ studie av nyanställdas möte med organisationskulturen på ett mansdominerat industriföretag i Norrbotten

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Lisa Larson; Olivia Schönfeldt; [2020]
    Nyckelord :Affekctive cultur; homosociality; jargong; socializationsprocess; Affektiv kultur; homosocialitet; jargong; socialisationsprocessen;

    Sammanfattning : Industribranschen är idag fortfarande en mansdominerad bransch trots gedigna försök att jämna ut könsfördelningen. Det råder meningsskiljaktigheter kring vad det är som ligger till grund, för att en jämlik könsfördelning är svår att uppnå. En del hävdar att det handlar om vilka typer av utbildningar som väljs av män och kvinnor. LÄS MER

  3. 3. Konsulters komplexa förhållande till organisationslojalitet mellan konsultföretag och kundföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Admir Masic; Daniel Karlsson Axelsson; [2019]
    Nyckelord :Organizational commitment; temporary work agency; temp workers; affective; normative; continuance; client organization; Organisationslojalitet; konsultföretag; konsulter; affektiv; normativ; pågående; kundföretag;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur heltidsanställda konsulter skattar sin affektiva organisationslojalitet mot konsultföretaget de är anställda av och kundföretaget de arbetar på. Vidare undersöktes om denna lojalitet var konkurrerande eller samverkande mellan företagen. LÄS MER

  4. 4. "Inte påverkas väl jag av sånt där" : en studie om digital butikskommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dana Ghrabeti; Martin Nordqvist; [2017]
    Nyckelord :butikskommunikation; affektiv kommunikation; digital signage; dynamiska bilder; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Digital butikskommunikation har i tidigare studier visats öka kundens köpbeteende. Dessa studier har dock endast tagit digital kontra analog butikskommunikation i beaktande. Denna uppsats har således undersökt olika typer av digital butikskommunikation och hur dessa påverkar kunder i dagligvaruhandeln. LÄS MER

  5. 5. Kundlojalitet inom e-handeln : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Filip Forslund; Mattias Wikström; [2016]
    Nyckelord :Customer loyalty; Cognitive loyalty; Affective loyalty; Conative loyalty; E-commerce; Kundlojalitet; kognitiv lojalitet; affektiv lojalitet; konativ lojalitet; e-handel;

    Sammanfattning : Titel: Kundlojalitet inom e-handeln Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Filip Forslund & Mattias Wikström Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: Januari 2016 Syfte: Syftet med studien är att belysa hur företag inom e-handeln arbetar med de attitydmässiga dimensionerna kognitiv, affektiv och konativ kundlojalitet. Metod: I studien användes en kvalitativ metod vilket ansågs lämpligt för att få en djupare förståelse kring syftet med arbetet. LÄS MER