Sökning: "affiliate marketing"
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden affiliate marketing.
11. Cash-back Websites : An empirical study of factors influencing customer loyalty
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Customer loyalty is an important issue for the success and sustainability of an online business. Moreover, the concept of affiliate marketing online business has become well-known among online shoppers in the past several years. LÄS MER
12. En försäljning säger mer än tusen bilder : Affiliatemarknadsföringens påverkan på varumärken
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Titel En försäljning säger mer än tusen bilder- Affiliatemarknadsföringens påverkan på varumärken Författare Alejandro Neyra & Mikael Karlsson Handledare Dr. Joachim Timlon Kurs Kandidatuppsats, Vårterminen 2012 Syfte: Syftet med denna rapport är att öka kunskapen om hur affiliatemarknadsföring påverkar annonsörernas varumärke. LÄS MER
13. The value of the affiliate marketing network
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : With the Internet as a commercial medium, new ways of doing business have developed in almost every industry sector. Business conducted over the internet, which often is referred to as e-commerce, is rapidly growing, and holds highly competitive characteristics and promises for the creation of value (Amit & Zott, 2001). LÄS MER
14. Livsstilsbloggar- En studie av affärsinriktade Internetdagböcker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att beskriva praktiken inom affiliate marketing ochbloggar inom livsstilssegmentet över en tvåmånaders period. Studien beskriver och framför defaktorer som krävs för att skapa och driva en blogg som attraherar läsare och annonsörer. LÄS MER
15. Annonsering i övergången från tryckt till digitalt magasin : En komparativ innehållsanalys av annonsering i magasins tryckta och digitala upplaga
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Avsikten med denna fallstudie är att jämföra annonsering i några svenska magasins tryckta och digitala upplaga. Fokus ligger på hur annonseringen förändrats i övergången från tryckt till digital produkt. Skillnader i mängden annonser, dess layout samt avsändare och budskap har undersökts. LÄS MER