Sökning: "affiliate marketing"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden affiliate marketing.

  1. 11. Cash-back Websites : An empirical study of factors influencing customer loyalty

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jianzhi Zhou; Chanida Kasikitvorakul; [2013]
    Nyckelord :affiliate marketing; customer loyalty in e-commerce; customer perceived value; customer satisfaction; cash-back websites in China;

    Sammanfattning : Customer loyalty is an important issue for the success and sustainability of an online business. Moreover, the concept of affiliate marketing online business has become well-known among online shoppers in the past several years. LÄS MER

  2. 12. En försäljning säger mer än tusen bilder : Affiliatemarknadsföringens påverkan på varumärken

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Mikael Karlsson; Alejandro Neyra; [2012]
    Nyckelord :Affiliatemarknadsföring; internetmarknadsföring; varumärkesexponering; varumärkesuppbyggnad;

    Sammanfattning : Titel                                    En försäljning säger mer än tusen bilder-  Affiliatemarknadsföringens påverkan på varumärken Författare                          Alejandro Neyra & Mikael Karlsson Handledare                        Dr. Joachim Timlon Kurs                                    Kandidatuppsats, Vårterminen 2012 Syfte: Syftet med denna rapport är att öka kunskapen om hur affiliatemarknadsföring påverkar annonsörernas varumärke. LÄS MER

  3. 13. The value of the affiliate marketing network

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Kim Norlander; [2012]
    Nyckelord :Value creation; Affiliate marketing; Value networks;

    Sammanfattning : With the Internet as a commercial medium, new ways of doing business have developed in almost every industry sector. Business conducted over the internet, which often is referred to as e-commerce, is rapidly growing, and holds highly competitive characteristics and promises for the creation of value (Amit & Zott, 2001). LÄS MER

  4. 14. Livsstilsbloggar- En studie av affärsinriktade Internetdagböcker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Olivia Ahlström; Tina Aandalen; [2011]
    Nyckelord :analys; affiliate marketing; analysis; blog; lifestyle; blogg; livsstil;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att beskriva praktiken inom affiliate marketing ochbloggar inom livsstilssegmentet över en tvåmånaders period. Studien beskriver och framför defaktorer som krävs för att skapa och driva en blogg som attraherar läsare och annonsörer. LÄS MER

  5. 15. Annonsering i övergången från tryckt till digitalt magasin : En komparativ innehållsanalys av annonsering i magasins tryckta och digitala upplaga

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Michael Strandberg; [2011]
    Nyckelord :Advertising; affiliate advertising; digital magazines; Affiliate annonsering; annonsering; digitala magasin;

    Sammanfattning : Avsikten med denna fallstudie är att jämföra annonsering i några svenska magasins tryckta och digitala upplaga. Fokus ligger på hur annonseringen förändrats i övergången från tryckt till digital produkt. Skillnader i mängden annonser, dess layout samt avsändare och budskap har undersökts. LÄS MER