Sökning: "affiliate marketing"
Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden affiliate marketing.
16. Skicka vidare: En analys av fenomenet Affiliate Marketing i modebranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Affiliate marketing Författare: Eva Dobosz, Josefine Schüler Handledare: Kristina Bäckström, Cecilia Fredriksson Utbildning: Service Management, Retail & Turism Problemdiskussion: I Sverige domineras bloggosfären av modebloggar. Modeföretag har insett vilka marknadsföringsmöjligheter bloggen skapar då den inte betraktas som en kommersiell mediekanal av modekonsumenter. LÄS MER
17. Trafikstyrningsintäkter : Revisorers riskbedömning
Magister-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Internet har sedan dess introduktion utnyttjats för dess massiva potential som marknadsföringsverktyg. Utvecklingen har gått mot sofistikerade interaktiva marknadsföringssystem vars främsta mål är att styra trafik på internet. LÄS MER
18. The Global Effect of the Glaxo Case : The Increase of Transfer Pricing Conflicts between the OECD and the US
Magister-uppsats, IHH, RättsvetenskapSammanfattning : This master’s thesis compares the OECD transfer pricing recommendations with the transfer pricing rules of the US. The main focus is the ethical pharmaceutical industry and intangible property, in particular marketing intangibles. LÄS MER
19. Globalt Ansvar : socialt ansvar eller organisatoriskt hyckleri?
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Background: Ambiguity and confusion of ideas within the area of social responsibility have led to that companies not really know how to work with these types of questions. One way for companies to deal with their social responsibility is to affiliate to an initiative that exists and through this show their standpoint. LÄS MER
20. I Huvudet på en Bloggare : En studie om bloggare och affiliate programs
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka varför bloggare bloggar och varför bloggare använder sig av affiliate programs. För att svara på syftet har både kvalitativa och kvantitativa metoder använts. LÄS MER