Sökning: "affordance based design"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden affordance based design.

  1. 1. ”Materialet är inte låst, det kan användas på många olika sätt” : Barns handlingsutrymme i inomhusmiljön på förskolan – ur förskolepersonals perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Amelie Andersson; Hanna Aldeborn; [2023]
    Nyckelord :Action space; Gibson’s affordance theory; indoor environment; preschool pedagogy; preschool staff; Handlingsutrymme; Gibsons affordance teori; inomhusmiljö; förskolepedagogik; förskolepersonal;

    Sammanfattning : Inomhusmiljön på förskolan är avgörande för barns lek, lärande och utveckling. Miljön påverkar hur individer interagerar med andra och bjuder in till olika typer av beteenden. Samtidigt blir barn sällan delaktiga och inkluderade i utformningen av miljön, utan miljön speglar i stället de vuxnas förväntningar och mål. LÄS MER

  2. 2. Understanding User Behaviour in a Circular Transport System : From personal choices to societal patterns

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Stockholm Resilience Centre

    Författare :Luja von Köckritz; [2023]
    Nyckelord :circular economy; agent-based modelling; user behaviour; behavioural decision-making; affordance theory;

    Sammanfattning : The Circular Economy is a growing research field and policy agenda. Yet, integrating the social dimensions of sustainability into the Circular Economy remains a challenge. The significance of reactions to an implemented Circular Economy is poorly understood. LÄS MER

  3. 3. Follow the Magic Flute - Introducing non-diegetic guidance music in a video game

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :August Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Diegesis; Non-diegetic sound; Introduction Methods; Game design; Video game music; Affordance;

    Sammanfattning : The introduction of a game mechanic is an aspect of a game that - when done right - goes almost unnoticed by the player. When it is done incorrectly however, it can become a large point of frustration in the player. The goal of this study is to discover how to introduce a game mechanic that guides the player through the game's musical score. LÄS MER

  4. 4. Playing to Win: How Gamification Can Boost Customer Engagement and Turn Non-Fans into Brand Advocates

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Basak Öztürk; Rulan Hersono; [2023]
    Nyckelord :Customer Engagement; Gamification; Metaverse; Noncustomers; Online Brand Advocacy; Quasi-experiment;

    Sammanfattning : In today’s progressive technology development, it is imperative to engage the customer and transform them to become brand advocates. Firms need to ensure their brand’s longevity in this competitive market, at times putting noncustomers in hindsight. LÄS MER

  5. 5. A Design Science Research Approach to Prove Meme Ownership: a Designed Artefact Utilising NFTs and Affordances

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Zacharias Sundlöf; [2022]
    Nyckelord :design science research; blockchain; NFT; NFTs; meme; memes; digital ownership; affordance theory; affordance based design; design science;

    Sammanfattning : A rising problem exists regarding the ownership of memes. This research proposes a solution consisting of an IT artefact that solves this problem by utilising design science research in combination with affordance theory and non-fungible tokens (NFTs). LÄS MER