Sökning: "after care school"

Visar resultat 1 - 5 av 144 uppsatser innehållade orden after care school.

  1. 1. Elevers inflytande och demokratiska möjligheter i fritidshemmet : grundskola och anpassad grundskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Aleksandra Persson Dimitrovska; Frida Rångemyr; [2024]
    Nyckelord :Fritidshem; inflytande; demokrati; delaktighet; elever.;

    Sammanfattning : Elevers inflytande och delaktighet är en central roll i läroplanen för fritidshem och ett viktigt globalt ämne. Hur inflytandet och de demokratiska möjligheterna för elever tas till vara på inom fritidsverksamheten. Samt elevers perspektiv inom praktisering, inflytande och delaktighet på grundskolan och anpassad grundskola. LÄS MER

  2. 2. Do burnout and sleep quality interact when being treated for burnout? : Results from a student led, psychoeducative stress intervention

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Lidiia Kasianchuk; [2023]
    Nyckelord :Burnout Exhaustion syndrome ED ; Sleep quality; Stress; Utbrändhet utmattningssyndrom; sömnkvalitet; stress.;

    Sammanfattning : Stress, burnout, and sleep problems are linked with negative health outcomes and are increasingly common globally and among the Swedish population. To strengthen mental health response at the primary health care level, the students of the Programme for Master of Science in Psychology give psycho-educative, CBT-based stress- and sleep treatments at health care centres in Umeå as part of their training. LÄS MER

  3. 3. Bristen på tid kan göra elever mindre delaktiga : En fenomenologisk studie om fritidslärares uppfattningar kring metoder som främjar elevers delaktighet på fritidshemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Alexander Ingemarsson; [2023]
    Nyckelord :Fritidspedagog; delaktighet; metoder; ramfaktorer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån en fenomenologisk ansats undersöka och analysera hur fritidslärare ser på begreppet delaktighet och vilka metoder som används för att främja delaktighet. Fokus är på hur fritidslärarna beskriver delaktighet och vilka metoder de använder. LÄS MER

  4. 4. Fysisk beröring : strategier för att skapa kontakt och trygghet i fritidshemmet mellan lärare och elev

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Maria Bellander; Helén Linde; Jennifer West; [2023]
    Nyckelord :physical touch; after-school care; fysisk beröring; fritidshem;

    Sammanfattning : Den fysiska beröringen sker dagligen i det pedagogiska arbetet i fritidshemmet utan att vi pratar om det. Det sker närsomhelst i olika situationer såsom tröstning, uppmuntran eller konflikt. LÄS MER

  5. 5. Undrar vem jag är på jobbet : En kvalitativ studie om fritidshemslärares och fritidspedagogers beskrivning av sitt dubbla uppdrag samt dilemman med det dubbla uppdraget

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Solmaz Jafari; Özlem Tamaddonzia; [2023]
    Nyckelord :dual assignment; after-school teacher; after-school educator; school time; fritidshemmet; fritidslärare; fritidspedagog; dubbla uppdrag; skoltid;

    Sammanfattning : The title of our essay is I wonder who I am at work. It is a qualitative study about the descriptions of leisure teachers and leisure educators of their dual mission and the dilemmas of the dual mission. The purpose of this study is to examine the dilemmas after-school teachers and after-school educators encounter in their professional role. LÄS MER