Sökning: "age-categories"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade ordet age-categories.
1. Arbetsmotivation och personlighetsdrag : En kvantitativ enkätstudie om korrelationen mellan individers upplevda arbetsmotivation och personlighetsdrag
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Denna kvantitativa studie har syfte att undersöka sambandet mellan individers upplevda arbetsmotivation och dess personlighetsdrag. Ökad kunskap inom området har visat sig möjliggöra förbättringar inom personalarbete, däribland ledning och rekrytering. LÄS MER
2. Is There a Relationship Between Debt and Mental Health?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/NationalekonomiSammanfattning : Consumption loans has increased considerably during 2010-2019 and thus affected householddebt and financial stability due to high interest rates with short maturity. To investigate thesubject multiple neoclassical models has been used additional to a regression analysis with adequate variables and descriptive diagrams. LÄS MER
3. Geographic variations in treatment of sleeping disorders in children focusing on melatonin and weighted blankets in Sweden
Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för medicinska vetenskaperSammanfattning : Introduction: Sleeping disorders are common in the paediatric population. Geographic data over prescription of melatonin exist in Sweden but no collected data exists over prescription of weighted blankets (WB). It has been hypothesised that WB can lower the usage of sleeping medication, but possible correlations to melatonin have not been defined. LÄS MER
4. Vem tvångsvårdas? : En studien om hur ålder avspeglas i LVM-domar
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Syftet med denna studie är att genom att granska LVM domar undersöka hur socialnämnden och förvaltningsrätten framställer missbruksproblematik i de två olika ålderskategorierna, unga vuxna och äldre. Studien syftar även till att undersöka den betydelse klientens ålder tillskrivs i olika LVM domar. LÄS MER
5. "95 procent av all reklam är skit" : En kvalitativ intervjustudie om emotionell reklam och tittarens engagemang
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Tv-reklam speglar nutidens samhälle, och dess kommunikativa strategier måste därför förändras med samtiden. Syftet med denna studie är att analysera vilka kommunikativa strategier i reklamfilm som skapar engagemang respektive ointresse enligt tv-tittarna. LÄS MER