Sökning: "ai negativt"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden ai negativt.
1. Artificiell Intelligens i Digital Marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumentintegritet i samband med nyttjandet av AI
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Digital tools are rapidly evolving (Quach et al. 2022), and this is a contributing factor to the increase in breaches of consumer privacy. This creates a need to understand how consumers relate to marketing using Artificial Intelligence (AI) and personal information to enable personalization (Kumar et al. 2019). LÄS MER
2. AI inom revision : En kvalitativ studie om användning av AI i revisionsprocessen hos svenska revisionsbyråer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Användning av AI i revisionsprocessen har påvisats påverka kvaliteten på revisionen, positivt i de fall en senior revisor har använt det som ett komplement, och negativt i de fall en junior har använt det med för stor tillit till dess förmåga. AI är ett snabbt föränderligt område och därmed fortsatt relevant att undersöka. LÄS MER
3. Identification of restoration hotspots in landscape-scale green infrastructure planning based on model-predicted connectivity forest
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : Boreal forest landscapes have undergone severe anthropogenic fragmentation and their enormous values concerning, e.g., ecosystem service, biodiversity and culture are hazarded. LÄS MER
4. AI – banbrytande möjlighet, eller hotfull fara? : En studie av den svenska nyhetsrapporteringen av AI efter lansering av Chat GPT-3.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur AI framställs i de två största kvällstidningarnadå ChatGPT-3 lanserades i november 2022 fram till mars 2023. Studien syftar till att ta reda på om framställningen av ämnet AI har varit övervägande negativt eller positivt genom att undersöka 50 publicerade artiklar från vardera tidning samt vidare analys av två artiklar. LÄS MER
5. Artificiell intelligens inom detaljhandeln : en kvantitativ studie om konsumentattityd
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Slutsatsen av denna studie är att en mängd varierande faktorer påverkar en konsuments attityd, både vad gäller artificiell intelligens (AI) men också attityder gentemot företagen som brukar den sagda teknologin. I enlighet med The Technology Acceptance Model (Davies, 1989) är konsumentens uppfattning om huruvida AI personligen kommer gynna dem av yttersta vikt. LÄS MER