Sökning: "airdine"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet airdine.

  1. 1. DINING WITH STRANGERS En kvalitativ studie om vad som motiverat användare till att bli early adopters av appen Airdine

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Ekholm; Kristoffer Paldeak; [2016-09-08]
    Nyckelord :Airdine; Innovation; motivation; Early Adopters; marketing; delningsekonomi; peer to peer-tjänster; social dining; influencer marketing;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK1500 V16 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT/2016 Handledare: Orla Vigsø Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 41 Antal ord: 15766 Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för vilka faktorer som har motiverat Early Adopters konvertering till att bli användare av tjänsten Airdine. Vi kommer att söka svar på detta genom att se till dels vilka motiv som ligger bakom konverteringen dels vilken information som haft en övertygande funktion. LÄS MER

  2. 2. Up for dinner with strangers? A case study of AirDine focusing on the consumer´s creation of social capital in the sharing economy

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Magnusdotter Ivarsson; Sara Frykman; [2016-06-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Airdine : En kollaborativ autoetnografisk studie om att vara värdar för främlingar.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för restauranghögskolan

    Författare :Erik Normark; Robert Veitch Bystedt; [2016]
    Nyckelord :Action research; Airdine; Collaborative autoethnography; Hospitality; Sociology; Commensality; The stranger.; Aktionsforskning; Airdine; Kollaborativ autoetnografi; Värdskap; Sociologi; Kommensalitet; Främlingen.;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar redovisa en kollaborativ autoetnografisk studie utifrån begreppen värdskap, sociologi, kommensalitet och främlingen. Studiens övergripande syfte är att skapa en förståelse kring hur måltidsevent anordnade i Umeå via mobil-applikationen Airdine upplevs ur värdens perspektiv. LÄS MER