Sökning: "akademiker"
Visar resultat 6 - 10 av 271 uppsatser innehållade ordet akademiker.
6. Influencers och konsumenters köpbeteende på TikTok : En kvantitativ och kvalitativ undersökning på köpbeteenden hos konsumenter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : As the development of digitization becomes more extensive and integrated into our daily lives, it shapes people around the world. This influence extends to how we create value, communicate, and consume. LÄS MER
7. KEY PERFORMANCE INDICATORS TO INCREASE LOGISTICS PERFORMANCE IN THE DAIRY INDUSTRY : A CASE STUDY IN THE DAIRY INDUSTRY
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The dairy industry is a complex system that involves many stakeholders and processes, from production to distribution. To measure and improve the performance of this system, a comprehensive and reliable Performance Measurement System (PMS) is needed. A PMS is a tool that helps to evaluate the efficiency and effectiveness of supply chain operations. LÄS MER
8. Valutarisken inom Stockholmsbörsen - En kvantitativ undersökning av OMXS30-bolagens valutaexponering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: The Foreign Exchange Risk of the Stockholm Stock Exchange, a Quantitative Analysis of the Foreign Exchange Risk Exposure of OMXS30-Firms. Seminar date: 1 June 2023. Course: FEKH89, Bachelor’s Thesis in Corporate Finance. Authors: Felix Hult, Mahdi Rahideh & André Rosdahl. LÄS MER
9. Skaparen av kultur, tro, och sanning : En kartläggning av de förändringar i form och uppfattning som den epideiktiska genren har undergått sedan Aristoteles
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : Epideiktisk retorik har länge betraktats av akademiker med misstänksamhet och som mindre värd att studera än deliberativ och forensisk retorik. Den här uppsatsen är ämnad att ge ett annat perspektiv. LÄS MER
10. LUXURY-FASHION.com : Hur modeföretag skapar lyx med pixeln som byggsten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrins lyxvarumärken har, trots sina avantgardistiska och flamboyanta förknippningar, ett varaktigt rykte om att vara konservativt inställda till förändringar av sina väletablerade affärsmodeller. Den digitala disruptionen som internets framfart innebar för modedetaljhandeln omfamnades likaså inte av lyxsegmentet förrän långt efter att resten av modeindustrin redan insett näthandelns enorma affärsmöjligheter. LÄS MER