Sökning: "akmal"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade ordet akmal.

  1. 1. Den ofrivilligt (?) digitala ledaren : En studie om den av Covid-19 pandemin påtvingade digitala omställning av ledarskap och styrning i kommunikations- och informationsväxling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Mats Andersson; Marcus Bjuhr; [2022]
    Nyckelord :Business process management; Covid-19; Digitalization; Digital economy; Process innovation; Leadership; Manager;

    Sammanfattning : Titel: Den ofrivilligt digitala ledaren – en studie om den av Covid-19 pandemin påtvingade digitala omställning av ledarskap och styrning i kommunikations- och informationsväxling Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi (Examensarbete på grundnivå) Författare: Mats Andersson & Marcus Bjuhr Handledare: Akmal Hyder Examinator: Aihie Osarenkhoe Datum: 2022-05-25   Syfte: Syftet är att undersöka och förstå hur Covid-19 pandemin påverkat ledarskapets digitala omställning i svenska företag samt att förklara hur verksamheterna hanterat den snabba förändringen av kommunikations- och informationskanaler. Metod: Denna studie använder en kvalitativ metod med en hermeneutisk kunskapssyn vilken erkänner komplexiteten i sociala strukturer och tolkar möjliga sanningar genom verkligheten. LÄS MER

  2. 2. Fastighetsmäklarens felhantering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Adam Fröberg; Ramazan Ra Be; [2022]
    Nyckelord :Service Recovery; Service Failure; Recovery Attributes; Word of Mouth; Electronic Word of Mouth;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Fastighetsmäklarens felhantering Nivå: Examensarbete på Grundnivå (Kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adam Fröberg & Ramazan Ra Be Handledare: Akmal Hyder Datum: 2022 – Juni  Syfte: Syftet med uppsatsen är att skapa förståelse för hur enskilda fastighetsmäklare arbetar med service recovery för att åtgärda tjänstemisslyckande, service failure, som uppstår. Metod: Denna studie har tillämpat en kvalitativ forskningsmetod med ett induktivt förhållningssätt. LÄS MER

  3. 3. Service Recovery genom hantering av eWOM : En studie om svenska e-handelns modebransch.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Omar Abou Khaled; Viktor Oleandersson; [2022]
    Nyckelord :Service Recovery; negative electronic word-of-mouth; complaint handling; e-commerce; Service Failure; fashion industry; eWOM.; Service Recovery; negativ elektronisk word-of-mouth; klagomålshantering E-handel; Service Failure; modebransch; eWOM;

    Sammanfattning : Titel: Service Recovery genom hantering av eWOM - En studie om e-handelns modebransch. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Omar Aboukhaled & Viktor Oleandersson. Handledare: Akmal Hyder. LÄS MER

  4. 4. Digitaliseringens bidrag till internationaliseringsprocessen för innovativa små- och medelstora företag (SMFs)

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ida Furuskär; Hannes Östlund; [2022]
    Nyckelord :Digitalisering; Internationalisering; SMFs; Innovativa;

    Sammanfattning : Title: The contribution of digitalization to the internationalization process for innovative small- and medium sized enterprises (SMEs).Level: Final assignment for bachelor’s degree in business administrationAuthors: Ida Furuskär & Hannes Östlund  Supervisor: Akmal Hyder Date: 2022- June  Aim: The purpose of this study is to investigate how innovative small- and medium sized enterprises (SMEs) experience the contribution of digitalization linked to the internationalization process. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Amina Farah; Zahra Ghafoyryan; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi  Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan  Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung  Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari   Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER