Sökning: "aktiv försäljning"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden aktiv försäljning.
11. Är säljstrategier av OMXS30 optioner lönsamma på den svenska marknaden?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : ABSTRACT TITEL: Är säljstrategier av OMXS30 optioner lönsamma på den svenska marknaden? SEMINARIEDATUM: 2008-06-02 ÄMNE/KURS: NEKM01 – Examensarbete magisternivå, 15 ECTS FÖRFATTARE: Carl Hersaeus HANDLEDARE: Hossein Asgharian NYCKELORD: Optionsstrategier, Vaggor, Strutar, Historisk Volatilitet, OMX SYFTE: Syftet med denna uppsats är att undersöka om säljstrategier av OMXS30 optioner, s.k. LÄS MER
12. Havremalt : relansering av en hälsokostprodukt
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Launching and marketing a health food product is associated with larger problems than a launch of a traditional food product. There are several sales channels that can be used for a health food product, for example the product can be sold as a traditional food product, natural health food product or as a prescription drug. LÄS MER
13. Konceptuell modell av dataomvandling till USB
Kandidat-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionenSammanfattning : Alstom Power i Växjö arbetar med utveckling och försäljning av bland annat elektrofilter till rökgasreningssystem vid olika typer av miljövårdsanläggningar för t.ex. kraftverksindustrin. LÄS MER
14. Venture Capital : en studie om venture capitalbolag och dess Exitbeslut
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : En Venture Capital satsning innebär att en investerare satsar pengar i ett företag för att efter en tid kunna sälja sina andelar. Venture capital-bolagen specialiserar sig på att gå in med aktivt affärsstöd (riskkapital och kompetens) till företag med utvecklingspotential oftast med ett tidsbegränsat engagemang. LÄS MER
15. Potentiella effekter av den nya gruppundantagsförordningen om försäljning och service inom motorfordonssektorn
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Motorfordonsbranschen har sedan nästan 20 år tillbaka reglerats av gruppundantag. Det har dock kunnat konstateras att konkurrensen inte varit tillräcklig på den gemensamma marknaden. Leverantörerna har kunnat använda sig av kombinerade exklusiva och selektiva distributionssystem och därigenom i praktiken kunnat uppnå en marknadsuppdelning. LÄS MER