Sökning: "aktiv försäljning"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden aktiv försäljning.

  1. 6. Gränsen mellan aktiv och passiv försäljning. En analys av konkurrensreglerna på marknaden för anläggningsmaskiner

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Karin Wallman; [2012-09-12]
    Nyckelord :Konkurrensrätt;

    Sammanfattning : Uppsatsens fokus ligger på den svartlistade begränsningen av passiv försäljning i gruppundantaget till artikel 101 FEUF för vertikala avtal. I arbetet bekräftas författarens tes att distinktionen mellan aktiv och passiv försäljning inte orsakar några problem i teorin, men att verkligheten visar det motsatta. LÄS MER

  2. 7. Förhandlingsretorik : En uppsats om hur skickliga förhandlare övertygar motparten och vilka retoriska medel de använder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Hille Bergell; [2011]
    Nyckelord :Negotiation; Sales; actio; aptum; active silence; Förhandling; försäljning; actio; aptum; aktiv tystnad;

    Sammanfattning : This essay is about exploring the rhetorical business negotiation process. The aim has been to find out how skilled salespeople stand out, and what rhetorical means they use to convince the other party. For this study, a qualitative research interview was applied and altogether five vendors in three different industries were interviewed. LÄS MER

  3. 8. Norra Skogsägarnas position som trävaruleverantör : en marknadsstudie mot bygghandeln i Sverige och Norge

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Robert Holmgren; [2011]
    Nyckelord :Kundvärde; Bygghandel; Servicegrad; Trävaruleverantör;

    Sammanfattning : Kundanpassningar inom den svenska sågverksnäringen är nödvändigt för att stärka branschens konkurrenskraft. Dock innebär kundanpassningar resurskrävande investeringar genom hela värdekedjan från skog och industri till marknad. Investeringarna bör baseras på god kunskap om vad kunderna efterfrågar. LÄS MER

  4. 9. På dagsagendan: Bloggar och Facebook : - En kvalitativ undersökning om två företags användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Yasmin Tilles; [2010]
    Nyckelord :medie- och kommunikationsvetenskap; sociala medier; företag; transparens; trovärdighet; kommunikation; strategier; SonyEricsson; Fritidsresor; bloggar; Facebook;

    Sammanfattning : Uppsatsen avser att undersöka hur företag använder sig av sociala medier. Syftet är att undersöka dels hur användningen utav sociala medier går till rent organisatoriskt på de två valda företagen SonyEricsson (som driver en produktlanseringsblogg) samt Fritidsresor (som har en sida på Facebook) och dels att analysera hur kommunikationen genom de sociala medierna ser ut. LÄS MER

  5. 10. Granskning av faktablad om leopardgecko (Eublepharis macularis) och skäggagam (Pogona ssp.) som distribueras i djuraffärer i Sverige.

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Emma Westfelt; [2009]
    Nyckelord :leopardgecko; skäggagam; Eublepharis macularius; Pogona ssp; faktablad;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var dels att se hur stor andel, av de djuraffärer som säljer ödlor, som delar ut faktablad till kunder som köper en ödla. Dels undersöktes i vilken grad den information som bör finnas i ett faktablad enligt Djurskyddsmyndighetens föreskrifter och allmänna råd (DFS 2005:8, saknr L80), om villkor för hållande, uppfödning och försäljning m. LÄS MER