Sökning: "aktiv viral marknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden aktiv viral marknadsföring.

  1. 1. Attityder vid viral marknadsföring på Facebook

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emilia Lindborg; Hanna Berggren; [2020]
    Nyckelord :Elektronisk word of mouth; viral marknadsföring; passiv viral marknadsföring; aktiv viral marknadsföring; attityder; demografiska faktorer; reklam; svenska livsmedelsbranschen; sociala medier; medieteknik;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och kartlägga vilka attityder de demografiska grupperna (Kvinnor 20-30, Män 20-30, Kvinnor 35-55 och Män 35-55) har gentemot rörliga virala kampanjer inom svenska livsmedelsbranschen. Vidare syftar studien till att se vilka slags rörliga virala kampanjer som sprids och varför inom de valda demografiska grupperna. LÄS MER

  2. 2. .Com Online!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Norén; Lisa Svensson; Christian Hägerström; [2010]
    Nyckelord :internetkonsumtion; virtuell marknadsföring; virtuella marknadsföringsmixen; viral marknadsföring och sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: .Com Online! – En studie i virtuell marknadsföring baserad på gymnasieungdomars Internetkonsumtion. Nivå: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management Lunds Universitet, Campus Helsingborg. LÄS MER

  3. 3. Internetmarknadsföringens effektivitet : en studie på fyra utvalda former av Internetmarknadsföring

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jennie Gustavsson; Linn Krüss; [2007]
    Nyckelord :Web marketing; Viral marketing; Internetmarknadsföring; Banner; Pop-up; Marknadsföring; Effektivitet; Blogg; Traditionell Internetmarknadsföring; Sökmotorsmarknadsföring; Sponsrade länkar; Virtuell marknadsföring; Respons;

    Sammanfattning : The society is developing fast and the development is constantly on-going, new technology results in new opportunities and new problems for both companies and consumers. The use of Internet has heavily increased around the world; this means that the companies can use Internet as a channel of communication to reach the consumers. LÄS MER