Sökning: "aktive"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet aktive.

  1. 1. Improving Behavior Trees that Use Reinforcement Learning with Control Barrier Functions : Modular, Learned, and Converging Control through Constraining a Learning Agent to Uphold Previously Achieved Sub Goals

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jannik Wagner; [2023]
    Nyckelord :Behavior Trees; Reinforcement Learning; Control Barrier Functions; Robotics; Artificial Intelligence; Verhaltensbäume; Verstärkendes Lernen; Kontrollbarrierefunktionen; Robotik; Künstliche Intelligenz; Beteendeträd; Förstärkningsinlärning; Kontrollbarriärfunktioner; Robotik; Artificiell Intelligens;

    Sammanfattning : This thesis investigates combining learning action nodes in behavior trees with control barrier functions based on the extended active constraint conditions of the nodes and whether the approach improves the performance, in terms of training time and policy quality, compared to a purely learning-based approach. Behavior trees combine several behaviors, called action nodes, into one behavior by switching between them based on the current state. LÄS MER

  2. 2. Power Electronic Enhanced Distribution Transformer : Seamless Voltage Regulation with Extended Functionalities

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nils Johansson; [2022]
    Nyckelord :Hybrid distribution transformer; Power converters; Voltage control; Hybrid power system; Reactive power; Hybrid distrubitionstransformator; Effektomvandlare; Spänningskontroll; Hybrida elnät; Reaktiv effekt;

    Sammanfattning : On-load tap changers and static synchronous compensators (STATCOM) are the main components for voltage regulation and power quality optimization in the power system. STATCOMs are used in both industrial applications and utility to stabilize the grid and reduce downtime. LÄS MER

  3. 3. Kartläggning av strategier för säker återgång till idrott efter hjärnskakning hos amerikansk fotbollslag på seniornivå i Sverige

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Medicinsk vetenskap

    Författare :Eric Rylén; [2020]
    Nyckelord :concussion; hjärntrappan; american football; rehabilitation; sports; hjärnskakning; hjärntrappan; amerikansk fotboll; rehabilitering; idrott;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hjärnskakningar är ett stort problem inom amerikansk fotboll på alla nivåer och mörkertalet hjärnskakningar som inte rapporteras och behandlas anses stort. Obehandlade hjärnskakningar kan få stora konsekvenser för den aktive både på och utanför planen. LÄS MER

  4. 4. Ideellt engagemang inom idrottsvärlden : Effekter på familjeliv, partner och livspussel

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sofia Arvidsson; Elin Larsson; [2019]
    Nyckelord :Work-life balance; Ideellt arbete; Motivation; Passion; Strategier; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka varför individer väljer att engagera sig ideellt inom idrottsföreningar, vilka strategier de använder sig av inom familjen för att få vardagen att gå ihop samt hur situationen upplevs utav såväl den aktive som dennes partner. Vi har genomfört tolv intervjuer med sex par som är engagerade inom olika föreningar och idrotter. LÄS MER

  5. 5. Understanding Misunderstandings: International Students’ Intercultural Communication in Lund University Culture

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Silja Wendt; [2017]
    Nyckelord :Qualitative Analysis; Cultural Integration; Intercultural Communication; International Students; Cross-Cultural Competence; Lewis-Model; Interkulturell kommunikation; Internationella studenter; Kulturell integration; Kvalitativ analys; Kors-kulturell kompetens; MACA; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : 本文采用定性研究的方法,从文化分析的角度去探讨一个瑞典大学的国际学生的文化融合,尤其是从行为交流进行研究。 在日常的社会交流中产生的误解,可能会对留学生的个人经历造成负面的影响。这些负面的影响引起的挫败感可能影响学生的身心健康。 跨文化交流比较难捕捉,在文化融合上潜在的行为规则更是稀少。 以隆德大学和它的环境为例,本研究挖掘出跨文化交流中的一些意想不到的误解。 本研究采用半结构化的采访,自传式民族志以及观察的方法,把国际学生的视角突出。下列的研究为题作为主线贯穿整篇文章:隆德大学的国际学生在行为交流上遇到什么困难?这些问题在文化的层面上怎么理解?怎么促进文化融合? 实证材料贯穿于本研究中,此外还应用了社会交流理论如尔文·戈夫曼的人际互动理论和爱德华·霍尔对跨文化交际的研究,将行为交流联系在文化环境中。 对更多文化认同的需求,本文讨论了实际的操作以促进外来文化行为的跨文化交流。结果显示运用Lewis模式和我们长期的自身经验可以创造出跨文化交际能力,以此促进国际学生的文化融合的步伐。这也表明一所大学可以采取积极的行动应对这篇研究中所反映的问题。.. LÄS MER