Sökning: "aktivitet i butik"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden aktivitet i butik.

  1. 1. Aplasjön huset

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Maya Diab; [2022]
    Nyckelord :Apalsjön; Våtmark; Kallbadhus; Trähus; Friluftsliv; Aktivitet center;

    Sammanfattning : The concept for the project is based on using the wetland at Apalsjön as an activity site that contain  a Folketshus, a research center for water studies and a cold bath house. The land today is arable land that has some recurring problems such as flooding and high carbon dioxide emissions. LÄS MER

  2. 2. Hälsopedagogers utbildning, erfarenhet och yrkesliv

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsa

    Författare :Tiffany Bergman Carlson; [2022]
    Nyckelord :Hälsopedagog; utbildning; erfarenhet; kapital;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen är att undersöka hur hälsopedagoger arbetar inom offentlig och privat sektor och se hur deras utbildnings- och arbetslivserfarenheter har förberett dem för deras yrkesliv inom hälsa. · Hur ser hälsopedagogers arbetslivs- och utbildningserfarenheter ut? · Hur arbetar hälsopedagoger inom olika sektorer på arbetsmarknaden? · Hur förbereder Hälsopedagogutbildningen hälsopedagogerna för deras kommande yrkesliv? Metod Studien har en kvalitativ ansats med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Kläduthyrning - framtidens textila konsumtionssätt? : En undersökning av möjligheter för prenumerationsbaserad uthyrning av textila friluftsprodukter i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amelia Lind; Anneli Hageström; [2019]
    Nyckelord :Clothing rental; subscription; outdoor clothing; collaborative consumption; consumer behavious; collaborative fashion consumption; Kläduthyrning; prenumeration; friluftskläder; kollaborativ konsumtion; konsumentbeetende;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker möjligheter för utveckling av prenumerationsbaserad uthyrning av friluftskläder med utgångspunkt i pilotprojektet lanserat av företag X. Detta genom att besvara om det finns intresse och en potentiell marknad för uthyrning via prenumeration av friluftskläder, vad som krävs av en uthyrningstjänst för att konsumenter ska övergå till att prenumerera på att hyra sina kläder istället för att köpa nya, samt hur ett koncept kan utformas där utbudet upplevs som tillräckligt och personligt för varje kund. LÄS MER

  4. 4. Adaptive content-based sound compression

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknik

    Författare :Markus Gerard; Marcus Tedenvall; [2019]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Three different classification solutions for distinguishing events from non-events in surveillance audio are described and evaluated. The three compared methods are energy functions, Gaussian mixture modelling algorithms (GMM) and existing voice activity detectors (VAD). LÄS MER

  5. 5. Butiksytans betydelse för upplevelsen : En kvalitativ studie om layout och grupperingars påverkan på kvinnors butiksupplevelser i inredningsbutiker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Moa Björnberg; Maja Löfström; [2019]
    Nyckelord :Store environment; Servicescape; Space allocation; Layout; In-store experience; Interior design stores; Butiksmiljö; Servicelandskap; Gruppering; Layout; Butiksupplevelse; Inredningsbutiker;

    Sammanfattning : Syfte och Frågeställning Studiens huvudsyfte är att skapa förståelse för hur layout och gruppering i butiksmiljöer, påverkar inredningsintresserade kvinnors butiksupplevelse. För att besvara studiens syfte har följande frågeställning formulerats: Hur påverkar layout och gruppering inredningsintresserade kvinnors butiksupplevelse i fysiska inredningsbutiker där produkter grupperas efter produktkategorier jämfört med där produktkategorier mixas? Metod, Teoretisk referensram och Empiri Studien är kvalitativ med en komparativ forskningsdesign och jämför två fall vilka utgörs av butikerna Hemtex, i Kalmar, och Hjärterum, i Borås. LÄS MER