Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. AR Shopping List : Exploring the Design Space of Smart Glasses to Allow Real-time Recording with Multiple Input Formats

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yuxuan Huang; [2022]
    Nyckelord :Shopping list; smart glasses; optical head-mounted displays; augmented reality; memory expansion.;

    Sammanfattning : It is widely considered that in-store shopping is a repetitive yet vital activity in human life. People are accustomed to making shopping lists on a piece of paper or on their mobile phones, or more commonly, memorizing the list in their minds. LÄS MER

  2. 2. Service Recovery i Obemannade Butiker : Företags hantering av service recovery strategier i obemannade butiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Rebecca Grund; Ella Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Service recovery; unmanned stores; self-service technology; service failure; customer loyalty; Service recovery; obemannade butiker; självserviceteknologi; servicemisslyckande; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Det nya affärskonceptet obemannade butiker medför både möjligheter i form av tids och kostnadsbesparingar för kund och företag, men även svårigheter i form av bristfällig kunskap samt oprövad teknik. Traditionellt sett använder sig företag av service recovery strategier för att åtgärda ett servicemisslyckande. LÄS MER

  3. 3. Är kundorientering, service och kompetens räddningen för fysisk handel? En kvalitativ studie av de svenska sporthandlarnas strategier för att bevara sina fysiska butiker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Martina Persson; Louise Bredhe; [2021]
    Nyckelord :Digitalisering; fysisk butik; sportbutik; kundorientering; service; kompetens.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Digitaliseringen har förändrat förutsättningarna för alla detaljhandlare och då även för sporthandlarna. Detta påverkar arbetarnas roll i den fysiska butiken samt vad som krävs av företaget för att fortfarande hålla sig konkurrenskraftiga. LÄS MER

  4. 4. Den moderna modebutiken : Kampen mot hållbar konkurrenskraft inom svenska trasitionella modebutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tobias Minin; Viktor Petersson; [2021]
    Nyckelord :Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.; Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.;

    Sammanfattning : I skuggan av den ökande svenska elektroniska detaljhandeln står en fysisk butikshandel inom mode på sin bristningsgräns. När allt fler konsumenter väljer att konsumera mode genom den digitala världen så kan det få förödande konsekvenser för den fysiska modebutikshandeln. LÄS MER

  5. 5. Returlogistik: Sträcker sig hållbarheten hela vägen tillbaka? : En kvalitativ studie om hållbar returlogistik i den svenska modebranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Camilla Andersson; Sofia Grefve; [2021]
    Nyckelord :Cirkulär försörjningskedja; Detaljhandel; E-handel; Fysisk butik; Försörjningskedja; Supply Chain; Modebranschen; Modeföretag; Returlogistik; TBL; Hållbar försörjningskedja;

    Sammanfattning : Modebranschen står inför stora utmaningar då de är en av de mest resursintensiva och mest förorenade branscherna. Samtidigt blir miljöhoten allt större vilket gör att modeföretagen måste ta ansvar som går i linje med de globala hållbarhetsmålen. LÄS MER