Sökning: "aktiviteter i butik"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden aktiviteter i butik.
16. Win-win-win? : En kvalitativ fallstudie om fem organisationers användande av cause-related marketing.
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie är ett fall av organisationers användande av cause-related marketing. Syftet är att beskriva utvalda organisationers strategier med och användande av specifika cause-related marketing-aktiviteter. LÄS MER
17. Från skyltfönster till beslut
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Inom handelsbranschen är konkurrensen en av de viktigaste aspekterna som butiker måste förhålla sig till. För att särskilja sig från konkurrenter och uppmärksammas av konsumenter är det viktigt att marknadsföra butiken rätt. LÄS MER
18. Fast fashion mot en hållbar framtid- En studie kring konsumenters attityder till hållbart mode
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Under de senaste 15 åren har modeindustrin växt och blivit både snabbare och billigare och begreppet fast fashion har etablerats. Fast fashion är en affärsstrategi inom modeindustrin vars mål är att reducera ledtiderna från idé till butik. LÄS MER
19. Hur ska klädexponeringen se ut i den perfekta webbshoppen?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I dagens samhälle handlar det om att vara så effektiv som möjligt för att vinna tid. Som Benjamin Franklin en gång sa att ”Tid är pengar”, är något som vi människor allt mer tagit fasta på då vi ställer höga krav på utvecklingen och dess teniska förmågor. LÄS MER
20. Second Life som marknadsföringsforum : En kartläggning av marknadsföringen i den virtuella världen
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel Second Life som marknadsföringsforum – en kartläggning av marknadsföringen i den virtuella världen Författare Malin Bandh Lina Bäcke Handledare Susanne Åberg Nyckelord Varumärkeskapital, relationsmarknadsföring, viral marknadsföring, virtuella världar, Second Life Bakgrund och problem De virtuella världarna växer alltmer och antalet användare ökar. Företag är osäkra på hur marknadsföringen inom den virtuella världen fungerar och hur de kan etablera sig där. LÄS MER