Sökning: "aktiviteter i butik"

Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden aktiviteter i butik.

  1. 16. Win-win-win? : En kvalitativ fallstudie om fem organisationers användande av cause-related marketing.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Robin Byström Grein; Simon Hedin; [2013]
    Nyckelord :Cause-related marketing; CRM; corporate social responsibility; CSR; image; win-win-win; socialt ansvarstagande; välgörenhetsarbete; skepticism; relationer;

    Sammanfattning : Denna studie är ett fall av organisationers användande av cause-related marketing. Syftet är att beskriva utvalda organisationers strategier med och användande av specifika cause-related marketing-aktiviteter. LÄS MER

  2. 17. Från skyltfönster till beslut

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Louise Nilsson; Izabella Kaminska; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inom  handelsbranschen  är  konkurrensen  en  av  de  viktigaste  aspekterna  som  butiker  måste förhålla sig till. För att särskilja sig från konkurrenter och uppmärksammas av konsumenter är det viktigt att marknadsföra butiken rätt. LÄS MER

  3. 18. Fast fashion mot en hållbar framtid- En studie kring konsumenters attityder till hållbart mode

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :KATARINA SJÖLIN; JOHANNA STRÖMBERG; [2011]
    Nyckelord :fast fashion; sustainable fashion; communication; the green consumer; attityder; hållbart mode; kommunikation; den gröna konsumenten; attitudes;

    Sammanfattning : Under de senaste 15 åren har modeindustrin växt och blivit både snabbare och billigare och begreppet fast fashion har etablerats. Fast fashion är en affärsstrategi inom modeindustrin vars mål är att reducera ledtiderna från idé till butik. LÄS MER

  4. 19. Hur ska klädexponeringen se ut i den perfekta webbshoppen?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIA KJELIN; EMELIE ÖSTLUND; [2011]
    Nyckelord :webbkommunikation; e-commerce; clothes exposure; visual merchandising online; web communications; consumer satisfaction; customer loyalty; customer behavior; internet marketing; profitability; e-handel; klädexponering; exponering på internet; den nöjda kunden; kund tillfredställelse; kundbeteende; marknadsföring på internet; marknadsundersökning; lönsamhet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle handlar det om att vara så effektiv som möjligt för att vinna tid. Som Benjamin Franklin en gång sa att ”Tid är pengar”, är något som vi människor allt mer tagit fasta på då vi ställer höga krav på utvecklingen och dess teniska förmågor. LÄS MER

  5. 20. Second Life som marknadsföringsforum : En kartläggning av marknadsföringen i den virtuella världen

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Bandh; Lina Bäcke; [2011]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; viral marknadsföring; relationsmarknadsföring; virtuella världar; Second Life;

    Sammanfattning : Titel Second Life som marknadsföringsforum – en kartläggning av marknadsföringen i den virtuella världen Författare                        Malin Bandh Lina Bäcke Handledare                                           Susanne Åberg Nyckelord                        Varumärkeskapital, relationsmarknadsföring, viral marknadsföring, virtuella världar, Second Life Bakgrund och problem                      De virtuella världarna växer alltmer och antalet användare ökar. Företag är osäkra på hur marknadsföringen inom den virtuella världen fungerar och hur de kan etablera sig där. LÄS MER