Sökning: "alkohol marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden alkohol marknadsföring.

  1. 1. "Har ni stoppat kakor i ölet, är ni helt dumma i huvudet?"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :Amanda Knöös; Emmie Lindh; [2020]
    Nyckelord :bryggerier; alkohol; hantverksöl; hantverksbryggerier; mikrobryggerier; nätverk; visuell kommunikation; sociala medier; strategisk kommunikation; varumärke; identitet; lokalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur hantverksbryggerier i Göteborg arbetar med sin externa strategiska kommunikation genom sina nätverk, på sociala medier, med sin grafiska profil samt genom försäljning och distribution. Valet av teman gjordes för att få en helhetsbild av bryggeriernas verksamhet. LÄS MER

  2. 2. Spela måttfullt -En multimodal genreanalys av nätcasinons lockelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Jerry Eriksson; [2020]
    Nyckelord :Sociosemiotik; multimodalitet; semiotiska resurser; genreanalys; spelreklam;

    Sammanfattning : Reklam är idag en självklar del i samhället och med teknologin som idag finns har den digitala marknadsföringen tagit en allt större plats. Ett område inom reklam som under de senaste åren ökat kraftigt är spelreklam. LÄS MER

  3. 3. Probably the Best Sponsorship in the World : En kvantitativ studie om hur en idrottsförenings varumärkesimage påverkas av alkoholrelaterad sponsring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Linus Hansson; Angelina Håkansson; [2018]
    Nyckelord :Marketing; brand image; sponsorship; sports; alcohol; Marknadsföring; varumärkesimage; sponsring; idrott; alkohol;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur sponsorer som förknippas med alkohol kan påverka en idrottsförenings varumärkesimage. Detta kontroversiella fenomen har blivit vanligt inom idrotten idag. Vi ville därför ta reda på vilken effekt det får på idrottsföreningens varumärke. LÄS MER

  4. 4. ”SCHYSSTA VINER OCH ETT BRA HÄNG” En semiotisk bildanalys av kända svenska profilers alkoholreklam på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Rebecka Berglund; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete:15 hpProgram och/eller kurs:MK1500 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå:GrundnivåTermin/år:Vt 2017Handledare:Malin SveningssonKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:52Antal ord:19 999Nyckelord:Alkohol, reklam, semiotik, kändisar, Instagram och unga.Syfte:Att undersöka på vilket sätt svenska kända profiler marknadsför och porträtterar egenlanserad alkohol på Instagram. LÄS MER

  5. 5. Alkoholpolitik och väljarkår : Åsiktrepresentativitet mellan partiföreträdare och väljarkår

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Simon Holmesson; [2017]
    Nyckelord :Alkohol; åsiktsrepresentativitet; väljarkår; SOM-institutet;

    Sammanfattning : Stödet för en restriktiv alkoholpolitik har i den samlade väljarkåren ökat kraftigt sedan EU-inträdet enligt SOM (Samhälle, opinion och medier)-institutets årliga enkätundersökningar. Trots det finns en tillbakagång av den restriktiva alkoholpolitiken där det framkommit nya försäljningskanaler, ökad marknadsföring och lägre alkoholskatt. LÄS MER