Sökning: "alla lärares ansvar"
Visar resultat 21 - 25 av 120 uppsatser innehållade orden alla lärares ansvar.
21. Kommunikation i matematikklassrummet och dess olika former
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt är skriven med syfte att undersöka om det är möjligt att förbättra kommunikationen mellan lärare och elever och på så sätt förbättra elevernas matematiska utveckling. Kunskapsöversikten utgår från frågorna kring hur lärare-elev kommunikation yttrar sig i olika matematikklassrum samt hur lärare kan arbeta med kommunikation i sin undervisning så att elevers matematiska lärande utvecklas. LÄS MER
22. Exkludering i en skola för alla : Hur olika aktörer bidrar till exkludering och hur man övervinner exkluderande mekanismer i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka inkludering i skolan. Elever som hör till diskrimineringsgrunderna löper större risk att exkluderas i skolan, vilket går emot både Diskrimineringslagen (2008:567) och Skollagen (2010:800). LÄS MER
23. Digitala verktyg : lärplattans plats i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : I dagens läge ska lärplattan i förskolan användas av både barn och förskollärare. Förskollärare ska ta ansvar till att varje barn får använda digitala verktyg på ett sätt som ska stimulera utveckling och lärande. LÄS MER
24. En samtida diskurs om fenomenet särskilt begåvade elever : Kritisk analys av artiklar i lärarfackliga tidskrifter
Magister-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra den bild som lärarfackförbunden genom sina tidskrifter bidrar till att ge lärare om fenomenet särskilt begåvade elever och deras lärande. Jag avser även synliggöra hur lärares kompetens relativt fenomenet särskilt begåvade elever skrivs fram. LÄS MER
25. Lärares arbete med flerspråkighet i matematikundervisningen i årskurs 1–3 : En kvalitativ studie ur ett transspråkande perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktikSammanfattning : Forskning visar att flerspråkiga elever har låga resultat inom matematiken samt att lärare inte tar det ansvar som krävs för att dessa elever ska utveckla fullgoda matematikkunskaper. För att flerspråkiga elever ska frodas krävs det att lärarna ser flerspråkigheten som en resurs. LÄS MER