Sökning: "alternate reality gaming"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden alternate reality gaming.

  1. 1. The taxonomy study of players in Alternate Reality Games

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Ruoyu Wen; [2023]
    Nyckelord :Alternate Reality Game; Player Taxonomy; Player’s Motivation; Game Design;

    Sammanfattning : This study introduces a comprehensive taxonomy for categorizing participants in Alternate Reality Games (ARGs). The taxonomy emerges from a meticulous analysis of player motivations and behaviors within a self-designed ARG project. LÄS MER

  2. 2. Virtual reality and input devices: The habit of gaming

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Datavetenskap

    Författare :Simon Lundmark; [2017]
    Nyckelord :Virtual Reality; Input devices;

    Sammanfattning : With the huge rise in popularity for Virtual Reality headsets, the market has become a bit of a wild-west situation where the technology is being explored for strengths, weaknesses and possible uses. Though, VR headsets have also opened up the possibility to explore and use alternate input and output devices to give a more realistic feeling. LÄS MER

  3. 3. Transmedialt berättande i Marble Hornets : Transmedia, alternate reality gaming och hur det översätts till film

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Leon Johansson; [2016]
    Nyckelord :transmedia; alternate reality gaming; berättande; transmedialt berättande; interaktivitet; crossmedia;

    Sammanfattning : Transmedialt berättande innebär berättande som sker över flera medium som samverkar för att berätta samma berättelse, där varje medium dessutom enskilt bör hålla god form, för att sedan skapa en större summa när det sammanförs med de andra. En sådan produktion kräver mycket ur publiken, såväl som forskare, då man behöver analysera och värdera varje enskild del av berättelsen varpå man kan ta sig an den fulla konstellationen. LÄS MER

  4. 4. Leveling-Up With Cultural Heritage : Aspects from Gamification and Alternate Reality Games

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Lisa Salomonsson; [2015]
    Nyckelord :Museum; Culture Heritage; Alternate Reality Game; Gamification; Museum Space; Flow; Experience Economy;

    Sammanfattning : This thesis explores how heritage museums can engage more visitors to take part of cultural heritage in context to digital culture, and going deeper in on what implementation of gamification and alternate reality games can contribute with. Through the establishment of how the heritage museum space has changed since the implementation of technology, gives a response concerning new perspective in the experience economy. LÄS MER

  5. 5. Designing a conceptual framework for reusable Alternate Reality Games

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Robert Stanescu; [2014]
    Nyckelord :alternate reality game; ARG; augmented reality; AR; conceptual framework;

    Sammanfattning : The main drawback of Alternate Reality Gaming, compared to other genres, is that it lacks reusability; typically it cannot be played freely by anyone, anytime, anywhere. However, with the help of modern technology, especially in the mobile devices section, this can be overcome, at least to a certain extent. LÄS MER