Sökning: "alternate reality gaming"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden alternate reality gaming.
1. The taxonomy study of players in Alternate Reality Games
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This study introduces a comprehensive taxonomy for categorizing participants in Alternate Reality Games (ARGs). The taxonomy emerges from a meticulous analysis of player motivations and behaviors within a self-designed ARG project. LÄS MER
2. Virtual reality and input devices: The habit of gaming
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/DatavetenskapSammanfattning : With the huge rise in popularity for Virtual Reality headsets, the market has become a bit of a wild-west situation where the technology is being explored for strengths, weaknesses and possible uses. Though, VR headsets have also opened up the possibility to explore and use alternate input and output devices to give a more realistic feeling. LÄS MER
3. Transmedialt berättande i Marble Hornets : Transmedia, alternate reality gaming och hur det översätts till film
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Transmedialt berättande innebär berättande som sker över flera medium som samverkar för att berätta samma berättelse, där varje medium dessutom enskilt bör hålla god form, för att sedan skapa en större summa när det sammanförs med de andra. En sådan produktion kräver mycket ur publiken, såväl som forskare, då man behöver analysera och värdera varje enskild del av berättelsen varpå man kan ta sig an den fulla konstellationen. LÄS MER
4. Leveling-Up With Cultural Heritage : Aspects from Gamification and Alternate Reality Games
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : This thesis explores how heritage museums can engage more visitors to take part of cultural heritage in context to digital culture, and going deeper in on what implementation of gamification and alternate reality games can contribute with. Through the establishment of how the heritage museum space has changed since the implementation of technology, gives a response concerning new perspective in the experience economy. LÄS MER
5. Designing a conceptual framework for reusable Alternate Reality Games
Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : The main drawback of Alternate Reality Gaming, compared to other genres, is that it lacks reusability; typically it cannot be played freely by anyone, anytime, anywhere. However, with the help of modern technology, especially in the mobile devices section, this can be overcome, at least to a certain extent. LÄS MER