Sökning: "amount of exposure"

Visar resultat 1 - 5 av 269 uppsatser innehållade orden amount of exposure.

  1. 1. Sociala mediers påverkan av unga vuxnas politiska deltagande online : En kvalitativ studie av hur dagens sociala medier påverkar internetanvändares politiska deltagande online

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Anton Danielsson; William Yesil; [2024]
    Nyckelord :Sociala medier; Politisk information; politiskt deltagande online; Unga vuxna; Avsiktlig exponering; Oavsiktlig exponering;

    Sammanfattning : This study delves into the influence of social media on the online political participation of young individuals. The research focuses on a sample comprising six students from diverse programs at Örebro University, employing a qualitative methodology centered on semi-structured interviews conducted with all participants. LÄS MER

  2. 2. Encouraging Reading on Social Media. Exploring Finnish Bookstagram Community

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Susanna Kokko; [2023-11-21]
    Nyckelord :social media; Bookstagram; reading; literacy; reading promotion;

    Sammanfattning : In the contemporary digital age, where text-based communication is increasingly significant, literacy skills play a crucial role in effective social participation. However, despite the importance of literacy, a considerable number of people are still illiterate. LÄS MER

  3. 3. Influence of different carbon sources on methane fluxes in sediments of eelgrass beds and unvegetated areas: a case study on the Swedish west coast

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskap; Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Hampus Holmberg; [2023-06-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : One of the best ways to mitigate climate change is through natural carbon sequestration. An efficient way to mitigate climate change is through carbon sequestration from coastal habitats. LÄS MER

  4. 4. Ett fat serverat med kakor, prediktioner och anpassad kommunikation : En kvalitativ intervjustudie med generation X om övervakningskapitalism och individanpassad marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Matilda Lundgren; Sofia Wetterholm; [2023]
    Nyckelord :Qualitative interview study; content analysis; focus group; communication; individualized marketing communication; surveillance capitalism; generation X.; Kvalitativ intervjustudie; kvalitativ innehållsanalys; fokusgrupp; kommunikation; individanpassad marknadskommunikation; övervakningskapitalism; generation X.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur tre fokusgrupper från generation X uppfattar, tänker och talar om fenomenet övervakningskapitalism och individanpassad marknadskommunikation. Idag exponeras olika former av marknadskommunikation för individer genom att användare efterlämnar sina personliga preferenser online. LÄS MER

  5. 5. From Elite to Everyone: How User-Generated Content Democratizes Hermès and Challenges Its Exclusivity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Smedmark; Karin Forslund; [2023]
    Nyckelord :Luxury brand perceptions; Brand awareness; Commodity theory; Self-brand association; Brand attitudes; User-generated content; Luxury brand management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to add to existing research and create a deeper understanding regarding the influence of online narratives on luxury brand attitudes. The research aims to explore how luxury brands are portrayed by social media users, in order to gain a cohesive understanding of its effect on the attitudes that are formed towards the brand. LÄS MER