Sökning: "analog games"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden analog games.

  1. 1. Spel som läromedel i matematikundervisning : en forskningsöversikt om vilka spel som rekommenderas i spelbaserad matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Markus Joelsson; [2023]
    Nyckelord :Spelbaserat lärande; matematik; kunskapsinlärning; spel;

    Sammanfattning : Litteraturstudiens syfte är att redogöra för vilka spel som används inom matematikdidaktisk forskning som undersöker effekterna av spelbaserat lärande på kunskapsutveckling i matematiska. Utöver att redogöra vilka spel som används analyseras även vissa egenskaper spelen i forskningen har: om de är analoga eller digitala och om de utvecklats i pedagogiskt eller i underhållande syfte. LÄS MER

  2. 2. Digitalt spelbaserat lärande : och dess inverkan på engelska språkinlärning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Malak Abbas; Diana Al-Falahi; [2023]
    Nyckelord :Digital game-based learning; vocabulary; school; motivation; English foreign language; second language; young learners;

    Sammanfattning : Schools in general have been digitized to a large extent and the inclusion of digital tools is becoming more and more common. The purpose of this study is to find out what different studies say about the inclusion of digital games-based learning and the impact they have on students' vocabulary learning and motivation in English teaching. LÄS MER

  3. 3. A user study to analyse the experience of augmented reality board games

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Daniel Bengtsson; Giedre Jursenaite; [2019]
    Nyckelord :Augmented Reality; Board Games; User Experience; User Study.;

    Sammanfattning : Background. Augmented Reality (AR) is a variant of virtual reality (VR), but where VR replaces reality with a virtual one, AR expands it allowing the user to see the real world and virtual information at the same time. LÄS MER

  4. 4. Interactive Eating Design: A Programmatic Exploration of Food as Design Material Through Games

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Kevin Ong; [2018]
    Nyckelord :Interaction Design; Eating Design; Interactive Eating Design; Programmatic Design; Edible Games; Food; Game Design;

    Sammanfattning : This thesis project focuses on the practices of eating and play as I explore using food as a material for interaction design through the context of an analog game. Using the action of eating as the main mechanic, participants of my research project are subject to sensations that can only be explored by eating such as taste, hunger, and satiation. LÄS MER

  5. 5. Landscape architecture in video games : a design experiment of a virtual landscape

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Fredrik Thuning; [2018]
    Nyckelord :virtual landscape; video game; navigation; orientation; Level D;

    Sammanfattning : The video game industry is growing and is by some considered a strong actor in the field of architecture. Virtual landscapes, in particular those in video games, can be considered architectural as they are a simulation of physical space in a virtual realm. LÄS MER