Sökning: "analoga medier"
Visar resultat 6 - 10 av 31 uppsatser innehållade orden analoga medier.
6. Att skriva för hand : Metoder för att lära ut handskrift i tidiga skolår
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Att skriva för hand är en viktig förmåga som används frekvent, både i skolan och i vardagen. Denna kunskapsöversikt syftar till att undersöka aktuell forskning kring skrivundervisning med särskilt intresse för handskrift. LÄS MER
7. Digitala läromedel : Rätt riktning för en digitaliserad värld?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : I skolans värld används allt fler digitala läromedel. Forskning visar på att läsförståelsen försämras av att läsa på skärm och att det krävs speciella förmågor för att ta sig an digitala texter. LÄS MER
8. Ett kritiskt förhållningssätt till IKT och digitala verktyg i förskolan : En kvalitativ studie om hur förskollärare resonerar kring IKT, digitala verktyg och källkritik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : In today's society, the use of digital tools and social media is increasing. Therefore, we want to study how preschool teachers express their use of digital tools, and how they describe a source-critical approach in relation to children's usage of information communication technology (ICT). LÄS MER
9. Tillsammans runt brädet : de analoga brädspelens sociala betydelse i ett digitalt samhälle
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Analoga brädspel har sett en renässans i popularitet de senaste åren, vilket är intressant av två olika anledningar. Dels för att det är ett analogt medium, och dels för att de utgör en analog umgängesform. LÄS MER
10. Nära till hands : -om människans relation till mobiltelefonen (och andra maskiner)
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Under min ämneslärarutbildning har jag lärt mig att granska, kritisera och analysera innehåll i utbildning. Den här studien tar avstamp i mitt granskande av Skolverkets formuleringar kring hur lärare bör förhålla sig till begreppet digital kompetens. LÄS MER