Sökning: "analys av affärsidé"
Visar resultat 11 - 15 av 41 uppsatser innehållade orden analys av affärsidé.
11. En analys om hur virtuella IT företag analyseras och värderas
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Titel: En analys om hur virtuella IT företag analyseras och värderas år 2012 Bakgrund: Under Dot.com perioden som följde Netscapes lansering jobbade analytiker med utmaningen att värdera en ny form av företag som agerade på internet. LÄS MER
12. Inköpsprisanalys i skobranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inledning Då konkurrensen ökar i skobranschen, med nya företag som tar sig in på den svenska marknaden, har det blivit viktigare för befintliga skohandlare att arbeta med sina inköpskostnader. Inköparens roll i företaget har ökat i betydelse då inköpskostnaden av produkten är en stor del av skodetaljistens totala kostnader. LÄS MER
13. Kommersialisering av affärsidéer - En fallstudie på nystartade, tekniska, innovativa företag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Att omvandla en affärsidé till en definierad produkt som marknaden efterfrågar och är villig att betala för innebär att få affärsidén kommersialiserad. Detta kommersialiseringsarbete framställs som kritiskt för nystartade, tekniska, innovativa företags fortsatta utveckling och överlevnad. LÄS MER
14. Urban Outfitters : En Extensiv Marknadsplan
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Som Göteborgs marknad ser ut idag erbjuder utbudet både en bredd och ett djup. Många butiker ligger tillgängliga i eller med närhet till stadens centrum. Då det inte direkt finns en lucka i marknaden är det metavärdet och produktmixen som avgör valet av varumärke för konsumenten. LÄS MER
15. The Leaf Project : An E-Reading Platform Business Plan
Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : The publishing industry is rapidly changing, especially due to the commoditization of portable devices that enable ubiquitous access to information. E-publishing content is a business that is still in an early stage, which means that there are a lot of opportunities for start-ups to come up with innovative business models to challenge the traditional way of publishing content. LÄS MER