Sökning: "analys av affärsidé"

Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade orden analys av affärsidé.

  1. 16. Vägen till Framgång : En studie om viktiga varumärkesstrategier för svenska medelstora företags långsiktiga överlevnad i klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Damla Giray; Bahar Harati; [2011]
    Nyckelord :Medelstora företag; varumärkesstrategier; intern marknadsföring; involvering; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Klädbranschen har växt oerhört mycket genom tiden där bland annat de förändrande modetrenderna har skapat möjligheter för nya aktörer att ta sig in i marknaden. Med svenska globala aktörer som tagit sig in på den svenska klädbranschen tvingas de övriga företagen att utmärka sig för att överleva bland konkurrenterna. LÄS MER

  2. 17. Hur kunskapen i konsultföretag påverkas av personalomsättning

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Caroline Ilis; Lukas Magnusson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konsultbolagens affärsidé går ut på att sälja sin kunskap till andra företag. Den kunskap som konsultbolagens anställda innehar och skapar, ligger därför till grund för företagets redovisade resultat. Kunskap i sig är svår att mätta och ofta diskuterar studier den organisatoriska kunskapen, d.v. LÄS MER

  3. 18. Att upptäcka ett företag och dess omvärld

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Daniel Wahlberg; [2011]
    Nyckelord :SWOT analys; MIO modellen; affärsidé; affärsutveckling; entreprenörskap;

    Sammanfattning : Titel: Att upptäcka ett företag och dess omvärld   Nivå: C uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Daniel Wahlberg   Handledare: Lars Torsten Eriksson   Datum: Juni 2011   Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva företaget A-assistans Leimir AB och undersöka vilka styrkor, svagheter, möjligheter och hot som företaget behöver ta hänsyn till i sin framtidsplanering.   Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats och utgör en fallstudie där datainsamling i huvudsak skett genom intervjuer med företagets VD samt enkäter riktade till företagets tjänstemän. LÄS MER

  4. 19. Kundnöjdhet och Kundsupport: Från varumärke till nöjda kunder hos Handelsbanken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Ejheden; Marcus Larsson; [2011]
    Nyckelord :Företagsledning; management; Management of enterprises; varumärke; kvalitet; kundnöjdhet; tjänst; kundsupport; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera en kundsupport för en företrädande bank. Att sedan gå djupare in i organisationens ledning och management för att studera hur deras identitet och image förs samman för att i slutändan skapa nöjda kunder. LÄS MER

  5. 20. Östersjörederiernas marknadsföringsstrategier : en studie om Tallink Silja AB, Viking Line AB och Birka Cruises AB

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Patrik Holm; Anastassia Klein; [2011]
    Nyckelord :Image; Branding; Cruises; Marketing Strategy; Gap analysis; Customer relations; Relationship marketing 30R; Three levels of product; 1:1 marketing; Customer segmentation; CRM; Viking Line; Tallink Silja AB; Birka Cruises AB; Image; Branding; Kryssning; Marknadsstrategi; Gap analys; Kundrelationer; Relationsmarknadsföringens 30R; Produktens tre nivåer; 1:1 marketing; Kundsegmentering; CRM; Viking Line AB; Tallink Silja AB; Birka Cruises AB;

    Sammanfattning : Turismaktiviteter till havs har kommit att få ett ökat intresse de senaste åren, där människor har upptäckt fördelen med kryssningsfärjor som transportmedel. De erbjuder ett varierat utbud av aktiviteter och upplevelser ombord, som både privat- och affärsresenärer kan ta del av. LÄS MER