Sökning: "analys av affärsidé"

Visar resultat 6 - 10 av 41 uppsatser innehållade orden analys av affärsidé.

  1. 6. Tillämpning av cirkulär ekonomi påmobiltelefoner genom återtillverkning : – En studie på produktdesignens roll

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Meliha Sölen; Johan Arekrans; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Världspopulationen ökar samtidigt som teknisk utveckling och konsumtion driver tillverkande företag till att förbruka mer av planetens begränsade resurser. Elektroniskt avfall är den avfallsström som ökar kraftigast och det primära ansvaret att hantera problemet tilldelas idag myndigheter. LÄS MER

  2. 7. Alternativa mått i fastighetsbranschen -En jämförelse av mått o modeller för analys av fastighetsbolag

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Karlsson; [2012-02-27]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledning IFRS-regelverket infördes 2005 och det har påverkat fastighetsbolagens redovisning. Branschen har genom organet EPRA tagit fram egna mått som kan användas för utvärdering och analys av fastighetsbolagen. LÄS MER

  3. 8. Värdering av tillväxtbolag - värdering av tillväxtbolag i praktiken

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Hallenby; Fredrik Johansson; Rickard Ekström; [2012-02-03]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Entreprenörer behöver ofta kapital för att förverkliga sin affärsidé och genomföra expansion. Tillgången till kapital har dock begränsats bland annat av den rådande ekonomiska oron som lett till restriktivare kreditgivning från banker. LÄS MER

  4. 9. Vikten av att knyta emotionella band till konsumenter genom upplevelsebaserad marknadsföring i butik : Med sinnesmarknadsföring som ett verktyg

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Karin Blomberg; Martina Reppen; [2012]
    Nyckelord :Branding; Emotional Branding; Experience Marketing; Sensory Marketing;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med rapporten är att undersöka hur man skapar en varumärkesstrategi som fungerar från affärsidé ner till köpsituation. Vad görs idag för att uppnå en ideal upplevelse i butik och vad är gängse synsätt på hur kommunikationen ska utformas i denna kanal? Vidare är syftet att få en djupare förståelse för hur begreppen Emotional Branding, Experience Branding och Sensory Marketing bör sammankopplas och vad det kan tillföra ett varumärke inom retail. LÄS MER

  5. 10. En intern analys av nuläget i ett småskaligt familjeföretag : Robertsons charkuteri AB

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Lena Henningson; Rebecka Collin Karlsson; Jasmina Foric; [2012]
    Nyckelord :Intern analys; nuläge; Robertsons charkuteri; SWOT; TOWS; affärsidé; vision; SME; familjeföretag;

    Sammanfattning : De positiva interna aspekter som identifieras är: Förändringsbenägenhet inom ledningen, produktionens outnyttjade kapacitet, tillfredsställda anställda, möjlighet att påverka arbetssituationen, invanda mönster och rutiner, öppen attityd till utökning av personalstyrka ur ledningens perspektiv, positiv inställning till familjeföretagandet, tillit mellan familjemedlemmar, kunskap inom flera arbetsområden, möjligheten att fritt få uttrycka åsikter samt ansvarstagande. De negativa interna aspekter som identifieras är: bristande kännedom om företagsekonomiska termer, avsaknad av officiellt ansvarig person för produktionen, beslutsfattande utanför arbetstid, avsaknad av dynamik i diskussioner i styrelsen, likartade tankesätt, avsaknad av affärsidé och vision, uppfattning av att en vision inte är behövlig, avsaknad av gemensam uppfattning om företagets centrala verksamhet, bristande kommunikation samt kortsiktigt målperspektiv. LÄS MER