Sökning: "analys av fall inom kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 109 uppsatser innehållade orden analys av fall inom kommunikation.

  1. 1. Vad innebär 'påtaglig risk'? : En analys av grunder och följder rörande användning av hemliga tvångsmedel för att förhindra allvarliga brott

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Besluts-, risk- och policyanalys

    Författare :Eric Ottosen; [2024]
    Nyckelord :aggregering; risk; tvångsmedel; policyanalys;

    Sammanfattning : I svensk lag finns ett antal s.k. hemliga tvångsmedel, som hemlig övervakning och avlyssning av elektronisk kommunikation, hemlig kameraövervakning och postkontroll. Ofta används dessa inom ramen för en förundersökning för att utreda ett redan begånget brott. LÄS MER

  2. 2. Effektiv materialhantering vid godsmottagning : En fallstudie på ett svenskt tillverkande företag om förbättringsmöjligheter vid arbete med leverantörer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Adam Nilsson; Lukas Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Godsmottagning; Informationsflöde; Kommunikation; Leverantörsutveckling; Materialflöde; Materialhantering; Slöseri; Styrmekanismer;

    Sammanfattning : Syfte – Processer inom och mellan företag måste integreras för att öka konkurrenskraften mot andra företag. Inköp av material har ett stort ansvar att knyta samman leverantörer och godsmottagningen för att ge materialhantering de mest fördelaktiga förhållandena. LÄS MER

  3. 3. Populist, javisst : En kvalitativ studie om svenska politiska aktörers användning av populism i politisk kommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Sofia Giotas; [2023]
    Nyckelord :Populism; political communication; election campaign; Almedalen; election; Populism; politisk kommunikation; Almedalen; valrörelser; val;

    Sammanfattning : Populism har de senaste åren blivit ett ökande fenomen i västvärlden, där partier och politiska aktörer som benämns som populistiska vinner alltmer mark. Även årets riksdagsval i Sverige följde denna trend, där Sverigedemokraterna (ett parti som har beskrivits som populistiskt) blev det näst största partiet och samarbetsparti till den nya regeringen. LÄS MER

  4. 4. Hur ridlärare lär ut hjälpgivning : ur ett anatomiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Ida Németh; Louise Dahlin; Trixie Hellström; [2023]
    Nyckelord :ridundervisning; hjälper; instruktioner;

    Sammanfattning : Ridning är en stor sport i Sverige och ett stort antal människor deltar i ridlektioner regelbundet för rekreation eller för sport. Totalt finns det ca 162 130 medlemmar fördelat på Svenska Ridsportförbundet och Svenska Islandshästförbundet. LÄS MER

  5. 5. Feminism till salu! : En kvalitativ multimodal socialsemiotisk analys som undersöker hur femvertising materialiseras i tre svenska reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Sjöholm; Tilda Andersson; [2023]
    Nyckelord :feminism; femvertising; advertising feminism; advertising; feministic communication; communicating feminism; feministic advertising; femwashing; stereotypes; stereotypic advertising; gender roles; gender roles in advertising; feministisk marknadsföring; feministisk marknadskommunikation; femvertising; feministisk reklam; feminism reklam; kvinnlig reklam; kvinnor reklam; kvinnor marknadsföring; stereotyper; stereotypisk reklam; marknadsföring stereotyper; könsroller; könsroller i marknadskommunikation; könsroller i reklam;

    Sammanfattning : Selling Feminism is a qualitative multimodal social-semiotic analysis that examines and maps how social-semiotic resources are used to materialize femvertising in Swedish marketing communication. The study also discusses what the use of the identified resources can say about the Swedish culture's perception of feminism and the meaning of femvertising. LÄS MER