Sökning: "analys av kundsegment"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden analys av kundsegment.

  1. 1. Kundbehov inom Husdjursvårdsmarknaden : En kvantitativ analys av attribut för hundtjänster i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Arvid Andersson; Henrik Blysa; [2023]
    Nyckelord :kundbehov; attribut; kundnöjdhet; Pet-care; service; Kano-modellen;

    Sammanfattning : Följande studie är ett examensarbete utfört av Arvid Andersson och Henrik Blysa vid Luleå Tekniska Universitet, inom programmet Industriell ekonomi, med masterinriktning Industriell marknadsföring. Datum för inlämning var den 22 maj 2023. LÄS MER

  2. 2. Från linjär till cirkulär : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kan stärka sitt varumärke med hjälp av second hand-försäljning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Karlsson Rydermark; Jennifer Åmark; Zanna Haagen; Hilda Falk; [2023]
    Nyckelord :Brand identity; Brand knowledge; Brand associations; Brand image; Brand loyalty; Second Hand; Circular Business Models; Sustainability.; Varumärkesidentitet; Varumärkeskännedom; Varumärkesassociationer; Varumärkesimage; Varumärkeslojalitet; Second hand; Cirkulära affärsmodeller; Hållbarhet.;

    Sammanfattning : Modeindustrin har historiskt sett låtit människor uttrycka sin kreativitet och personlighet genom kläder, men den har också bidragit till överkonsumtion och negativa miljö- och sociala konsekvenser. För att skapa en mer hållbar modeindustri har cirkulära affärsmodeller utvecklats, där återanvändning och återvinning av kläder spelar en viktig roll. LÄS MER

  3. 3. Think like a brand, act like a publisher : En kvalitativ studie om rörligt material som en del av egenproducerad content marketing

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lovisa Larsson; Nicole Scherdin; [2020]
    Nyckelord :Content marketing; Brand publishing; Marknadsföring; rörligt material; köpprocessen;

    Sammanfattning : Som ett resultat av digitaliseringen har dagens konsumenter blivit allt svårare att nå via traditionella marknadsföringsmetoder. Som följd av detta måste företag hitta nya strategier för att effektivt nå ut till sin målgrupp. LÄS MER

  4. 4. Användning av affärsmodeller inom byggbranschen : En undersökning av småföretag i Nyköping

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Cecilia Eriksson; Mi Tran Nikkilä; [2020]
    Nyckelord :Business model concept; small businesses; construction businesses; canvas-model; business strategy; managers; Affärsmodellskoncept; småföretag; byggbranschen; canvas-modellen; affärsstrategi; företagschefer;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka hur affärsmodeller beskrivs och används hos ett urval av småföretag inom byggbranschen i Nyköping. Studien ämnade även att identifiera likheter och skillnader i hur företagschefer inom byggbranschen formulerar konceptet affärsmodell. LÄS MER

  5. 5. Kvinnliga plus size konsumeneter : Upplevelse av Servicescape i fysiska klädbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Carolina Dahlin; Monika Strandlycke; Andrea Eriksson Palmgren; [2019]
    Nyckelord :female; plus size; consumer; servicescape; experience; physical clothing stores; integrated assortment; plus size department; kvinnliga; plus size; konsumenter; servicescape; upplevelser; fysiska klädbutiker; integrerat utbud; plus size avdelning;

    Sammanfattning : Plus size är ett växande kundsegment som idag har blivit i stort sett negligerat av klädbranschen både nationellt och internationellt. Med ett begränsat utbud och brist på inspirerande butiksavdelningar har allt fler konsumenter slutat att handla i fysisk butik och istället övergått till att handla på nätet. LÄS MER