Sökning: "analys av lönsamhet i butik"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden analys av lönsamhet i butik.
1. Sortimentsstyrning inom second-hand
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Det finns olika strategier för företag att styra sitt sortiment och sortimentsstyrningen är av viktig betydelse för ett företags lönsamhet. Second-hand företag skiljer sig vanligtvis i sin sortimentsstyrning från hur man traditionellt sätt arbetar med att bygga upp ett sortiment. LÄS MER
2. Hur lönsam är kunden bakom försäljningskanalen? -En studie om svenska företagsledares syn på kunder och försäljningskanaler
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Vi lever i en föränderlig värld där utveckling och nya möjligheter ständigt skapas. Dels har utvecklingen av försäljningskanaler bidragit till att företags interaktionsmöjligheter med slutkonsumenter har ökat. LÄS MER
3. Den osminkade sanningen -En lönsamhetsanalys av en sminkavdelning i dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Den osminkade sanningen - En lönsamhetsanalys av en sminkavdelning i dagligvaruhandeln Bakgrund och problem: Svinn i detaljhandeln innebär problem för lönsamheten i detaljhandelns organisationer. Om en fullständig kostnadskalkyl görs på en avdelning i detaljhandeln som idag är lönsam, framstår avdelningen därefter fortfarande som lönsam? Syfte: Syftet med studien är att, med hjälp av en kalkyl, göra en analys på lönsamheten på en sminkavdelning i en dagligvarubutik, samt att jämföra detta resultat med liknande underlag från en jämförbar butik. LÄS MER
4. Doften av klöver : En studie om hur doft som marknadsföringsfenomen påverkar konsumenten
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Butikerna inom detaljhandeln har svårigheter med att effektivisera utbytesplatsen. I och med den ökade konkurrensen som råder på marknaden blir det svårt för små- och medelstora företag att överleva. LÄS MER
5. Skyltfönster : Hur uppfattar kvinnor skyltfönster?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Inledning: Denna uppsats i företagsekonomi behandlar skyltfönster ur konsumenters synvinkel. Den tidigare forskningen är inte baserad på svensk marknad och övrig litteratur i ämnet riktar sig till detaljister med råd och tips. LÄS MER