Sökning: "analys av reklamationer"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden analys av reklamationer.

  1. 1. Utveckling av administrativa reklamationshanteringsprocesser : En fallstudie om effektivisering hos eftermarknadsavdelningen på ett tillverkande företag

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Hanna Enerbäck; Amanda Jägsell; [2021]
    Nyckelord :Lean production; Standardization; TOC; After sales; Returns management; Electronic warranty requests; Administration; Process mapping; ERP-systems.; Lean; Standardisering; TOC; Eftermarknad; Reklamationshantering; Digitala reklamationsförfrågningar; Administration; Processkartläggning; Systemstöd;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att öka kunskapen om effektiva administrativa reklamationshanteringsprocesser. För att uppfylla syftet kunde det brytas ned i två frågeställningar: 1. Vilka faktorer påverkar effektivitet i administrativa reklamationshanteringsprocesser? 2. LÄS MER

  2. 2. Lastning till leverans, vad kan gå fel? : En fallstudie av kvalitetsbristkostnader och leveranssäkerhet hos Martin & Servera Logistik i Umeå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Joel Törnblom Johansson; [2021]
    Nyckelord :Sex Sigma; DMAIC; Leveranssäkerhet; Kvalitetsbristkostnader; Processutveckling; Reklamation; Statistisk processtyrning SPS ; Tematisk analys; Avvikelsehantering; Processkartläggning; Transportprocess; Livsmedel; Distribution;

    Sammanfattning : För att kunna vara konkurrenskraftig är en hög leveranssäkerhet viktigt för många företag. Leveranssäkerhet är extra viktigt för logistikföretag därför att leverera i rätt tid och till rätt kvalitet utgör deras kärnverksamhet. LÄS MER

  3. 3. Reducering av kundreklamationer på ett tillverkande företag med hjälp av lean- och produktionstekniska verktyg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Anton Adolfsson; Mattias Norelius; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Kinnarps är ett företag som tillverkar kontorsmöbler samt tillhandahåller arbetsplatslösningar för kontor och offentliga miljöer. Vid avdelningen som examensarbetet utförs på paketeras bordsben manuellt och processen bidrar till ansenliga reklamationskostnader på grund av att fel bordsben paketeras och skickas till kund. LÄS MER

  4. 4. Kvalitetsförbättring - En tortillas väg genom logistikkedjan

    Master-uppsats, Lunds universitet/Förpackningslogistik

    Författare :Roozbeh Hashemi Nejad; [2011]
    Nyckelord :Förpackningsteknik; Primärförpackning; Tortilla; Kvalitetsförbättring; Mjukplast; Livsmedel; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund Det här examensarbetet handlar om Santa Marias mögelreklamationer av tortillas, samt hur företaget kan minska sina reklamationer. Eftersom tortillan inte har konserveringsmedel, skyddas den av modifierad atmosfär i primärförpackningen. När förpackningarna brister försvinner den skyddande gasen, och brödet möglar. LÄS MER

  5. 5. Analys och beräkning av konsignationsmaterial i pall hos Parker Hannifin AB i Trollhättan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Johan Lingbrand; [2009]
    Nyckelord :Parker Hannifin AB; logistik; konsignation; self-billing; lager; rutiner; reklamationer; co-op;

    Sammanfattning : Parker Hannifin AB i Trollhättan ingår i en koncern som består av 263 fabriker med över 50 000 anställda. Med 300 anställda produceras, utvecklas och säljs huvudkomponenterna i mobila hydraulsystem. Parker i Trollhättan har konstruerat och tillverkat fasta pumpar och motorer för lastvagnar sedan 1980-talet. LÄS MER