Sökning: "analys av tittarsiffror"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden analys av tittarsiffror.

  1. 1. Kommersialiseringens utveckling inom en sport- och medierelation : En kvalitativ studie av Svenska Skidförbundet, sponsorerna och Viaplay

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anna-Karin Strömstedt; Anton Petersson; [2022]
    Nyckelord :brand exposure; sponsors; Swedish Ski Federation; Viaplay; broadcast; varumärkesexponering; sponsorer; Svenska Skidförbundet; Viaplay; broadcast;

    Sammanfattning : Bakgrund Den kommersiella utvecklingen inom idrott har de senaste decennierna lett till nya möjligheter inom en sport- och mediarelation. Denna kan delas upp mellan flera sammanhängande parter där en idrottsorganisation attraherar sponsorintäkter, sponsorer söker varumärkesexponering och broadcast bolag vill skapa intäkter via reklam och nya abonnenter. LÄS MER

  2. 2. Publiken kommer och går men tv-tablån består : En intervjustudie av fem tablåplanerares syn på tv-tablåns utformning, genusmedvetenhet och framtid.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Amanda van Tol; Lina Laugren; [2015]
    Nyckelord :Television; tv-tablå; linjär-tv; streaming; tv-publik; jämställdhet; genus; målgrupp; framtid;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur tablåplanerare ser på den svenska tv-tablån, dess utformning och dess framtid samt hur kanalerna förhåller sig till jämställdhet vid tablåplanering. För att göra detta möjligt har vi utfört fem kvalitativa intervjuer med tablåplanerare från stora kanaler i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Drivande faktorer bakom Tv-tittandepå den svenska marknaden : En regressionsanalys utifrån definierade målgrupper

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Sara Holmsäter; Anna Leijon; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det här kandidatexamensarbetet utreder huruvida multipel linjär regressionsanalys går att tillämpa på TV-tittarhistorik för att avgöra vilka programdynamiska faktorer som bidrar till höga tittarsiffror. Datan som ligger till underlag för den här analysen kommer från Mediamätning i Skandinavien, MMS. LÄS MER

  4. 4. Wermland Forever? : En undersökning om hur Karlstads kommuns varumärkesidentitet avspeglas i Wermland Forever

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Leo Plöen; Helena Bränneby; [2013]
    Nyckelord :Karlstad; Karlstads kommun; Värmland; varumärke; image; TV; Wermland Forever;

    Sammanfattning : Titel: Wermland Forever? En undersökning om hur Karlstads kommuns varumärkesidentitet avspeglas i tv- serien Wermland Forever Syfte: Syftet med uppsatsen är att belysa hur en stads image kan påverkas av en enskild marknadsföringsåtgärd. I det här fallet sponsring av tv-serien Wermland Forever som efterföljdes av såväl tittarstorm som låga tittarsiffror. LÄS MER

  5. 5. Ockultism i media : en jungiansk analys av ockultismens terapeutiska funktioner

    M1-uppsats, Ämnesavdelningen för kultur- och religionsvetenskap

    Författare :Johanna Hertzberg; [2009]
    Nyckelord :ockultism; spiritism; andetro; paranormal; medium; jungiansk psykologi; komplexteori; animus; skuggan;

    Sammanfattning : Jag har alltid haft ett intresse för att förstå olika aspekter inom religion och andlighet. Under senare år har jag även utvecklat ett intresse för att förstå så kallade ockulta fenomen. Denna uppsats tar sin utgångspunkt i TV4’s program Det Okända, 2009. LÄS MER