Sökning: "analys av tv-reklam"

Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade orden analys av tv-reklam.

  1. 6. Project Loveday : Föreställningar i fan-producerade reklamfilmer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Hetting; Oskar Bouveng; [2018]
    Nyckelord :Fandom; Tesla; user-generated content;

    Sammanfattning : Tesla är ett multinationellt företag som tillverkar och säljer elbilar bland många andra produkter och tjänster. Vår studie kommer primärt fokusera på Tesla Motors, den del av företaget som producerar och säljer bilar. LÄS MER

  2. 7. Traditionella media i en modern tid: ett ledningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Persson; Fredrik Gustavson; Henric Berntson; [2017]
    Nyckelord :TV-reklam; Print; Digital Marknadsföring; Synergieffekter; Traditionell Marknadsföring.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ge ett ledningsperspektiv på hur de traditionella mediernas betydelse har förändrats efter senaste årens utveckling, samt att bidra till en ökad förståelse av hur en marknadsförare bör tänka när de ska välja vilka kanaler de ska marknadsföra sig i. Vår analys grundar sig på vetenskapliga artiklar samt empiriskt material från de intervjuer som vi har fört. LÄS MER

  3. 8. Spelets regler : En retorisk analys av Mobilbets och Unibets reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Barbara Parkic; Linda Forsell; [2016]
    Nyckelord :Rhetorical analysis; ethos; pathos; logos; tv-commercials; casino; Retorikanalys; ethos; pathos; logos; reklamfilm; casino;

    Sammanfattning : Denna studie kommer behandla casinoreklam som har sänts på svensk tv. Studien kommer att undersöka hur Mobilbet och Unibet använder sig av retoriska verktyg i sina reklamfilmer genom övertygelse argumenten: ethos, pathos och logos. LÄS MER

  4. 9. Spelar det roll? : En jämförande kvalitativ textanalys av två TV-reklamer från Maria Casino och Svenska Spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonna Jonasson; Elin Pudelski; [2016]
    Nyckelord :Spelreklam; Svenska Spel; Keno; Maria Casino; Retorik; Semiotik; Livsstil; Lyx;

    Sammanfattning : I denna kvalitativa studie studeras och analyseras två reklamfilmer utifrån en kombination av en retorisk och semiotisk analysmetod. Det teoretiska ramverk som studien bygger på innefattar retorik och semiotik. Utöver det grundar sig studien även i teorier kring färg, kläders sociala status, identitet och konsumtion, lyx och livsstil. LÄS MER

  5. 10. Bland Jackpottar och extra spins : -En analys av hur spelföretag försöker locka kunder samt hur manligt och kvinnligt framställs i reklamfilmer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Therese Andersson; [2015]
    Nyckelord :Reklam; Spelföretag; Manligt och Kvinnligt.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka vilka kommunikationsstrategier som används i reklamfilmer för spelbolag samt vilka gemensamma drag och olikheter som finns i de olika spelbolagens marknadsföring då tv-reklam utgör mediet. Jag har i min uppsats besvarat följande frågeställningar: • Hur byggs reklamfilmerna upp för att locka specifika målgrupper att spela på just deras sajter? • Hur gestaltas manligt och kvinnligt i reklamfilmerna? Jag har analyserat fem reklamfilmer från fem olika spelföretag; Karamba, Maria, Jackptjoy, Vera & John samt Mr Green. LÄS MER