Sökning: "analys ica reklam"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden analys ica reklam.
1. The ICA-Story - Not just a Commercial : - En studie om vilken funktion ICA:s reklamfilmer fyller när det gäller människors förhållningssätt till reklam.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka vilken funktion ICA:s reklamfilmer fyller när det gäller människors förhållningssätt till reklam. Är det bara en reklamfilm bland andra, eller kan den fylla andra funktioner som lockar till tittande? ICA:s reklamfilmer kan betraktas som rena reklaminslag eller annonser, men reklamfilmerna kan också betraktas som ett mediefenomen. LÄS MER
2. Är en omtyckt reklam synonymt med en lyckad marknadsföring? : En komparativ analys som undersöker hur reklamfilmer från ICA och dess kampanjvaror uppfattas
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : När efterträdaren till Sveriges mest kända och folkkära reklamroll skulle avslöjas satt svenska folket bänkade framför tv:n och väntade ivrigt på vem som skulle bli den nya ICA-Stig. Filmernas omtyckta karaktärer och skådespelare har kommit och gått i snart tjugo år och ändå lyckas reklamfilmerna bevara tittarnas intresse. LÄS MER
3. Pappa ICA har något att berätta för sin ICA-familj : En språkvetenskaplig undersökning om hur ICA-Stig genom intimisering, intertextualitet och retoriska övertalningsmedel övertygar oss att handla på ICA
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : The aim with this essay is to map down how the language plays a part in the persuasion carried out by ICA-Stig – one of the most beloved characters from ICA’s commercial soap opera. Through a discourse analysis with a linguistic focus this study can provide one explanation to why the audience trust ICA-Stig and how he persuades them to do their grocery shopping at ICA. LÄS MER
4. Könsstereotyper i reklam, Gender stereotypes in commercials : En analys av genus i ICAs och H&Ms reklam, gender analysis of the commercials from ICA and H&M
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : We are constantly being fed information. Everything and everyone we come into contact with may somehow make a new impression on us, whether we are aware of it or not. One of the ways that people in today’s society in Sweden are being given information is via different types of media, for example through commercials. LÄS MER
5. Adverstories- En studie i berättande tv-reklam
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Vi hade som avsikt att med denna uppsats undersöka vilka effekter berättande tv-reklam har på konsumenter. Mer specifikt var syftet att studera vad konsumenter kommer ihåg av tv-reklam som är uppbyggd av storytelling, men även hur de beter sig då reklamerna visas och vad som gör berättande tv-reklam intressant. LÄS MER